برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش در ۱۶ اردیبهشت/جذب ۳۴هزار و ۸۱۵معلم برای مهر

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش در ۱۶اردیبهشت‌ماه، گفت: قرار است در این دوره آزمون استخدامی متمرکز، ۳۴ هزار و ۸۱۵ نفر در آزمون وزارت آموزش‌وپرورش شرکت کنند و جذب شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق ستاری‌فرد با اشاره به برگزاری «نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال ۱۴۰۰» در شانزدهم اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: قرار است در این آزمون، ۳۴ هزار و ۸۱۵ نفر در آزمون وزارت آموزش و پرورش شرکت کنند و جذب شوند.

وی مجری برگزاری این آزمون را سازمان سنجش کشور دانست و افزود: با مشخص شدن نتایج، کار گزینش و بررسی صلاحیت‌های معلمی آغاز می‌شود؛ در تلاش هستیم دوره آموزشی برای پذیرفته‌شدگان در دانشگاه فرهنگیان در تابستان برگزار شود و پیش‌بینی ما این است که این گروه از معلمان بتوانند در مهرماه سال آینده وارد کلاس‌های درس شوند.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به کمبود نیرو در آموزش و پرورش، گفت: تمام تلاش‌مان را به کار خواهیم بست تا روند جذب و آغاز دوره‌های آموزشی با سرعت بیشتری انجام شود؛ همچنین این آمادگی و امکان هم وجود دارد که اگر دوره‌ها به اتمام نرسیدند، معلمان جدیدالورود ضمن تدریس در کلاس درس، موضوع تحصیل در دانشگاه را نیز دنبال کنند.

به گزارش ایمنا، بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، با توجه به افزایش آمار نام‌نویسی در رشته‌های شغلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش، آزمون رشته‌های شغلی آموزش و پرورش در روز جمعه شانزدهم اردیبهشت و آزمون رشته‌های شغلی دیگر دستگاه‌ها (به‌جز وزارت آموزش و پرورش) در روز جمعه مورخ سی‌ویکم تیرماه برگزار خواهد شد. به طور کلی دو روش برای ورود به شغل معلمی و یا فعالیت کردن در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد؛ نخستین روش، ثبت‌نام در کنکور سراسری و قبولی در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور است و در روش دوم وزارت آموزش و پرورش برای رفع نیازهای خود اقدام به برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در بازه‌های زمانی مختلف می‌کند تا نیروی انسانی مورد نیاز از طریق آزمون به وزارت آموزش و پرورش جذب شود.

کد خبر 568171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.