رویکرد فرایندی شهرداری مشهد نیازمند سازوکارهای مدیریتی

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد گفت: رویکرد فرایندی شهرداری نیاز به سازوکارهای مدیریتی مناسب دارد، این اتفاق موجب می‌شود تا چرخه شناسایی، طراحی، پیاده‌سازی، ارزیابی و بهبود فرآیندهای سازمانی به‌صورت مستمر اجرا شود.

به گزارش‌خبرنگار ایمنا، مهدی یاراحمدی‌خراسانی با اشاره به‌تحول طبقه‌بندی فرآیندهای شهرداری مشهد، اظهار کرد: فرایندها مهم‌ترین ارکان هر سازمان هستند که فعالیت‌های اجرایی، سازمان‌دهی نیروی انسانی و حتی ساختار تشکیلاتی را تحت تأثیر قرار می‌دهند، بنابراین ضروری است در جهت احصای دقیق، بهبود و طبقه‌بندی فرایندها و حذف موازی‌کاری‌ها اقدام شود.

وی ادامه داد: رویکرد فرایندی نیاز به سازوکارهای مدیریتی مناسب دارد، این اتفاق موجب می‌شود تا چرخه شناسایی، طراحی، پیاده‌سازی، ارزیابی و بهبود فرایندهای سازمانی به‌صورت مستمر اجرا شود.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: پس از بومی‌سازی نسخه حکومت‌های شهری، چهارچوب طبقه‌بندی فرایندها (PCF)؛ فرایندهای تمام مجموعه‌های شهرداری مشهد اعم از ستاد، سازمان‌ها و مناطق احصا و سپس با رویکرد یکپارچه‌سازی و تجمیع فرایندها طبقه‌بندی شده است.

وی در خصوص ارائه فرایندها، گفت: این اتفاق منجر به طراحی و تدوین ۱۲ کلان‌فرایند، ۶۱ گروه فرایندی و ۲۲۴ فرایند شد که در قالب دو گروه فرایندهای اصلی و فرایندهای مدیریتی و پشتیبانی قابل ارائه است.

یاراحمدی‌خراسانی با بیان اینکه ایجاد یک سازمان شفاف و چابک با فرایندهای بهینه که با حداکثر کارایی و اثربخشی فعالیت‌ها را به اهداف خود برساند، همواره مورد تاکید بوده است، اظهار کرد: رویکرد فرایندی و استانداردسازی مراحل انجام فعالیت‌های اجرایی در شهرداری مشهد به‌عنوان یک الزام اثبات شده برای آگاهی‌بخشی، اشاعه و ترویج فرهنگ فرایندگرا و دانش‌بنیان مورد توجه است.

کد خبر 568162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.