۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
دوچرخه برانید و کسب درآمد کنید!

شهرداری براگای پرتغال از ۵۰۰ کاربر دوچرخه برای شرکت در یک پروژه اروپایی به نام "Bicification" دعوت کرده است. نام این جنبش به معنای افزایش استفاده از دوچرخه برای ترددهای شهری است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت کردن در این پروژه برای داوطلبان مزیت مالی دارد زیرا دوچرخه‌سواران بسته به مسافتی که در شهر طی کرده‌اند می‌توانند درآمد کسب کنند. پیام این پروژه "هرچه بیشتر دوچرخه‌سواری کنید، بیشتر پول به دست می‌آورید" است که هر کاربر می‌تواند ماهانه حداکثر ۲۸ یورو درآمد داشته باشد. علاوه بر این، پول نقد را می‌توان در مغازه‌های محلی خرج کرد که راهی برای تقویت اقتصاد کسب‌وکارهای شهر است.

از طریق سیستم جی‌پی‌اس و اپلیکیشن موبایلی مرتبط، امکان نظارت بر سفرهای انجام شده با دوچرخه وجود خواهد داشت. به این ترتیب پیشرفت‌هایی که امکان ارائه مشوق‌های مالی را فراهم می‌کند، پیگیری می‌شود.

دوچرخه برانید و کسب درآمد کنید!

برای پیوستن به این پروژه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در براگا زندگی یا کار کنید، بالای ۱۵ سال سن داشته باشید و دوچرخه و گوشی هوشمند داشته باشید. برای شهردار براگا، ریکاردو ریو، این پروژه با هدف کمک به ترویج فرهنگ "سافت موبیلیتی" در شهر، ایجاد انگیزه برای ترویج روش‌های حمل‌ونقل سازگار با محیط زیست و تضمین همزیستی انواع وسایل حمل‌ونقل برای کاربرانی با سلیقه‌های مختلف است.

سافت موبیلیتی روشی از جابه‌جایی شهری است که علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه، فواید مثبت زیست محیطی دارد؛ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از جمله موارد مهم "سافت موبیلیتی" محسوب می‌شود.

"Bicification" ابتکار مؤسسه نوآوری و فناوری (EIT) اتحادیه اروپا است .علاوه بر شهر براگا، استانبول (ترکیه) و تالین (استونی) نیز به این پروژه پیوسته‌اند.

دوچرخه برانید و کسب درآمد کنید!

کد خبر 568158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.