اجرای فاز یک رینگ چهارم با اعتبار ۱۶۸میلیارد تومانی

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: مساحت کل آزادسازی در محدوده فاز یک رینگ چهارم حدود ۱۵۰ هزار مترمربع و هزینه اجرای این فاز در مجموع ۱۶۸ میلیارد تومان بوده است که ۱۰۰ میلیارد تومان صرف عملیات عمرانی و مابقی هزینه آزادسازی شده است.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حدود هفت کیلومتر از ابر پروژه رینگ چهارم به‌عنوان یکی از پروژه‌های شاخص شهرداری اصفهان در منطقه ۱۵ قرار دارد و علاوه بر کندروی ضلع شرقی که به بهره‌برداری رسیده است، در حال حاضر عملیات اجرایی فاز اول آن به طول ۲.۷ کیلومتر رو به پایان است.

وی افزود: محدوده فاز اول رینگ چهارم از تقاطع غیر همسطح قهجاورستان تا روستای بهاران دارای دو کندرو و دو تندرو به‌صورت مجموع به عرض متوسط ۶۶ متر است که به‌طور کامل آزادسازی شده است و بیش از ۹۸ درصد پیشرفت عمرانی داشته است و تا چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به آزادسازی محدوده فاز یک رینگ چهارم در نیمه نخست سال ۱۴۰۰، خاطر نشان کرد: مساحت کل آزادسازی در این محدوده حدود ۱۵۰ هزار مترمربع بوده و هزینه اجرای فاز اول آن در مجموع ۱۶۸ میلیارد تومان بوده است که یک‌صد میلیارد تومان صرف عملیات عمرانی و مابقی هزینه آزادسازی شده است؛ در محدوده فاز یک رینگ چهارم ۳۲ هزار تن آسفالت‌ریزی شد.

وی در خصوص ویژگی‌های محدوده فاز یک رینگ چهارم شهر اصفهان تصریح کرد: با بهره‌برداری از این فاز اتصال بزرگراه شهید چمران و شهید اردستانی از سمت شمال شهر به رینگ چهارم به خیابان آیت‌الله خاتون‌آبادی، کمربندی شرق و بزرگراه امام رضا (ع) (جاده نائین) برقرار می‌شود که باعث سهولت ارتباط شمال شهر به شرق و جنوب شهر اصفهان خواهد شد.

نظری‌پور با اشاره به فاز دوم ابر پروژه رینگ چهارم نیز این گونه اضافه کرد: فاز دوم این ابر پروژه از محدوده روستای بهاران تا محله دهنو حد فاصل کیلومتر ۲.۴ تا ۴ رینگ چهارم واقع شده که تا کنون حدود ۸۷ هزار مترمربع معادل بیش از ۹۰ درصد مساحت این فاز آزادسازی شده و عملیات عمرانی آن با انسجام در حال انجام است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه محدوده فاز سوم رینگ چهارم حدفاصل کیلومتر صفر تا ۲.۴ در محدوده مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تا محله دهنو به دلیل متراکم بودن به دو قسمت تقسیم‌بندی شده است، افزود: قسمت اول حدفاصل کیلومتر صفر تا ۱.۲ بیش از ۹۸ درصد آزادسازی داشته است و قسمت دوم از کیلومتر ۱.۲ تا ۲.۴ به دلیل قرار گرفتن املاک تجاری، مسکونی و کارگاهی متمرکزترین و سخت‌ترین قسمت این پروژه است که تا کنون حدود ۱۱ درصد آزادسازی آن برآورد شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت مدیریت شهری و تلاش جهادی بتوان موانع پیش‌روی اجرای پروژه رینگ چهارم را کنار زد تا با بهره‌برداری از آن بتوان به اهداف کلان این پروژه شاخص ضمن تکمیل کردن آن از توسعه بی‌رویه افقی شهر جلوگیری کرده و کاهش آلودگی هوا و ترافیک را شاهد باشیم.

کد خبر 568156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.