اجرای ۱,۱۰۰ میلیارد تومان پروژه‌ عمرانی در شهر اصفهان

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر برای پروژه‌های عمرانی فعال شهر اصفهان ۱۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده که ۳۰۰ میلیارد تومان آن متعلق به مرکز همایش‌های بین‌المللی، ۲۲۰ میلیارد تومان مربوط به رینگ چهارم و مابقی مربوط به پروژه‌های خرد عمرانی در مناطق پانزده‌گانه شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج مظفر صبح امروز _چهارشنبه، بیست‌وچهارم فروردین‌ماه_ در جلسه بررسی پروژه‌های شاخص عمرانی شهرداری اصفهان که در دفتر تجهیز کارگاه مرکز توانمندسازی باغ فدک برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه سه پروژه رینگ چهارم حفاظتی شهر، تقاطع ورزشکار و مرکز جامع توانمندسازی بررسی و در خصوص راهکارهای رفع مشکلات در مسیر اجرای این پروژه‌ها بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: ارائه راه‌حل برای تأمین منابع مالی و آزادسازی سریع‌تر رینگ چهارم ترافیکی از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد، زیرا این پروژه بار مالی هنگفتی به شهرداری اصفهان تحمیل می‌کند، بنابراین مقرر شد کمیته‌ای ویژه متشکل از شهرداری منطقه ۱۵، معاونت عمرانی و شهرسازی شهرداری، مسئولان مالی شهرداری و اعضای کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر تشکیل تا مسائل مالی پروژه سریع‌تر پیگیری شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد از پروژه تقاطع ورزشکار باقی مانده است، گفت: از مهم‌ترین معارض اتمام این پروژه جابه‌جایی تأسیسات شهری خاصه شبکه فاضلاب است که در این جلسه تصمیم گرفته شد اداره آب و فاضلاب با شهرداری اصفهان در یک همکاری مشترک طی چند ماه آینده این مسئله را حل کنند تا پروژه تکمیل شود.

وی با اشاره به مرکز جامع توانمندسازی باغ فدک، گفت: امروز در این جلسه با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر مسائل مربوط به انتخاب بهره‌بردار این مرکز، نوع دیوار حفاظتی به دور این مرکز و تأسیسات و تجهیزات آن تعیین تکلیف شد؛ این پروژه تا اواسط خرداد به‌صورت کامل تکمیل خواهد شد و به بهره‌بردار تحویل داده می‌شود.

مظفر با اشاره به پروژه‌های عمرانی در دست اقدام شهرداری، گفت: در حال حاضر برای پروژه‌های عمرانی فعال شهر اصفهان ۱,۱۰۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است که ۳۰۰ میلیارد تومان آن متعلق به سالن همایش‌های بین‌المللی، ۲۲۰ میلیارد تومان مربوط به رینگ چهارم حفاظتی و مابقی مربوط به پروژه‌های خرد عمرانی در مناطق پانزده‌گانه شهری است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اتمام مرکز جامع توانمندسازی، آزادسازی و اجرای بخشی از رینگ چهارم حفاظتی (کیلومتر صفر تا ۹)، تکمیل مرکز همایش‌های بین‌المللی، افتتاح چندین فرهنگسرا و ورزشگاه در مناطق مختلف شهرداری، اتمام تقاطع ورزشکار فرزانگان و آغاز تقاطع آیت‌الله غفاری از جمله پروژه‌های فعال در سال ۱۴۰۱ است.

کد خبر 568148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.