سهم شعار سال در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _چهارشنبه، بیست‌وچهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «مردمی بمانید خسته نشوید» به بررسی فرمایشات روز گذشته رهبر انقلاب پرداخت و نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام همه مسائل کشور را قطعاً قابل حل خواندند و با تبیین ابعاد مختلف شعار سال، تأکید کردند: منظومه قدرت جمهوری اسلامی و دستاوردهای گوناگون آن در بخش‌های مختلف، ایران را به الگویی جذاب برای ملت‌ها تبدیل کرده است و ناامید کردن مردم و القای حسّ بن‌بست، جفا به مردم و انقلاب است. ایشان با تمجید از بیداری و تحرکات جوانان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی گفتند: این تحرکات نشان داد فلسطین برخلاف تلاش آمریکا و پیروانش زنده است و به فضل الهی پیروزی نهایی از آن مردم فلسطین خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای سخنانشان و در بیان توصیه‌های معنوی، با استناد به آیات قرآنی و ادعیه، استغفار را همراه با نیت صادقانه، موجب صفا و طهارت روحی و جلب رحمت الهی در زندگی فردی و همچنین در میدان‌های ملی و عرصه‌های بزرگ اجتماعی خواندند. ایشان، استغفار را، هم از ارتکاب عمل ممنوع و هم از عمل نکردن به وظایف و ترک فعل، ضروری دانستند و گفتند: خیلی از ما مسئولان به علل مختلف به ترک فعل و انجام ندادن وظایف مبتلا هستیم که خداوند در این باره انسان را سخت‌گیرانه مورد مواخذه قرار می‌دهد.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسئولیت در نظام اسلامی را به معنای مورد سوال بودن برشمردند و افزودند: در نظام‌های سیاسی جهان مسئولان مورد سوال مردم هستند اما در نظام اسلامی مسئولان علاوه بر مردم، در معرض سوال و مواخذه مهم‌تر و سنگین‌ترِ خداوند نیز هستند.

سهم شعار سال در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «سهم شعار سال در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» نوشت: بیست‌وچهارم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷ که مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بود رهبر معظم انقلاب با صدور بیانیه گام انقلاب که به‌عنوان نقشه راه کشور برای ۴۰ سال آینده نام‌گذاری شد، با ارائه تصویری روشن و منطقی از گذشته انقلاب، به تبیین ویژگی‌های مسیر پرافتخار پیموده شده در ۴۰ سال گذشته پرداخته و با ترسیم نقشه راه آینده نظام اسلامی در چارچوب «نظریه نظام انقلابی» متکی بر «تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی» مسیر آینده کشور به‌سوی تحقق آرمان «ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه)» را چهله دوم ترسیم کردند.

معظم‌له پس از صدور بیانیه گام دوم در سال ۱۳۹۷، در سال‌های بعد با انتخاب شعارهای سال و همچنین توصیه‌های مختلفی که به دولتمردان و دیگر مسئولان نظام، اساتید دانشگاه‌ها، نخبگان و دانشجویان داشتند، تلاش نموده‌اند تا با هدایت مجموعه‌های نظام و اصلاح راهبردها و برنامه‌ها، زمینه‌های تحقق اهداف و توصیه‌های مطرح‌شده در بیانیه را در کشور ایجاد کرده تا زمینه‌های وصول به اهداف عالیه بیانیه را تسهیل کنند و در این میان تحقق شعار سال ۱۴۰۱ می‌تواند نقش مهمی در پیاده‌سازی توصیه‌های بیانیه گام دوم داشته باشد.

رهبر معظم انقلاب در آن بیانیه پس از بیان ویژگی‌های انقلاب اسلامی و تبیین شرایط کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، با برشمردن برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی و ظرفیت‌های طبیعی و انسانی کم‌نظیر و منابع عظیم زیرزمینی، برنامه‌های آینده کشور را در هفت توصیه به جوانان در آغاز گام دوم انقلاب مورد تأکید قراردادند، این توصیه‌ها عبارت بودند از ۱) علم و پژوهش؛ ۲) معنویت و اخلاق؛ ۳) اقتصاد؛ ۴) عدالت و مبارزه با فساد؛ ۵) استقلال و آزادی؛ ۶) عزت ملّی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و ۷) سبک زندگی. سهم شعار سال ۱۴۰۱ در تحقق بیانیه گام دوم را در مقایسه تطبیقی با توصیه‌های هفتگانه در بیانیه گام دوم در دو توصیه اول و سوم بیانیه گام دوم برجسته‌تر از سایر توصیه‌ها است، اگرچه به‌طور غیرمستقیم به عملی شدن توصیه‌های دیگر نیز کمک می‌کند.

سهم شعار سال در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ورود جوانان مسلح فلسطینی به نبرد جنین و عقب‌نشینی صهیونیست‌ها» نوشت: گروهی از مبارزان مسلح فلسطینی پس از یورش نظامیان صهیونیست به شهر جِنین، آنها را به عقب‌نشینی وادار کردند. همزمان گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که با آتش بازی نکند.

درگیری‌ها در اردوگاه جنین پنج روزی می‌شود که شروع شده و رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته به دستاوردی برسد. یکی از اهداف صهیونیست‌ها از این یورش، دستگیری پدر عامل عملیات اخیر است که جان سه صهیونیست را گرفت. آنها به دنبال تخریب خانه او نیز هستند اما فلسطینی‌ها مانع آن شده‌اند. با وجود گذشت پنج روز و شهید شدن پنج نفر اما نظامیان صهیونیست دیروز مجبور شدند در برابر مقاومت بعضاً مسلحانه فلسطین عقب‌نشینی کنند. یگان‌های ویژه صهیونیست صبح سه‌شنبه با گشتی‌های نظامی و خودروهای دارای پلاک فلسطینی به شهر جنین یورش بردند و با محاصره چند محله، تک‌تیراندازهای خود را در داخل برخی ساختمان‌ها مستقر کردند.

رسانه‌های فلسطین گزارش دادند که مبارزان فلسطینی نیز به سمت نظامیان صهیونیست که به منزل «مجاهد السعدی» روزنامه‌نگار فلسطینی یورش برده بودند، تیراندازی کردند. گروه مبارزه موسوم به «کتیبة جنین» اعلام کردند که مبارزان آن مکان استقرار یکی از تک‌تیراندازان صهیونیست در منطقه الحرش را هدف تیراندازی قرار داده‌اند.

سهم شعار سال در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

کد خبر 568122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.