چه کسی پیروز انتخابات فرانسه است؛ لوپن یا مکرون؟

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: حمایت احزاب جناح چپ فرانسه از جمله حزب سوسیالیست و حزب چپ تندرو از آمانوئل مکرون باعث شده است شانس پیروزی لوپن در انتخابات کاهش یابد.

حسن بهشتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه اظهار کرد: در دوره پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، جناح چپ با جناح راست میانه‌رو متحد شدند و مانع از پیروزی جناح راست افراطی در انتخابات ۲۰۱۷ شدند.

وی افزود: اکنون مارین لوپن از جناح راست افراطی به عنوان کاندیدای اصلی این جناح مطرح شده است، اما در مقابل حمایت احزاب جناح چپ فرانسه از جمله حزب سوسیالیست و حزب چپ تندرو از آمانوئل مکرون باعث شده است شانس پیروزی لوپن در انتخابات کاهش یابد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: طی سال‌های گذشته جناح راست افراطی در فرانسه در حال رشد است و این موضوع قطعاً تبعات خطرناکی را در پی خواهد داشت، زیرا راست‌گرایان افراطی از هواداران نژادپرستی محسوب می‌شوند و در این راستا لازم است از افزایش محبوبیت این جناح در اروپا و به ویژه در فرانسه جلوگیری کرد.

بهشتی‌پور خاطرنشان کرد: راست‌گرایان افراطی گرایش‌های فاشیستی دارند از پوپولیسم را به عنوان یک گرایش استفاده می‌کنند و تمام تلاش خود را در جهت نفوذ در بین مردم به کار گرفته‌اند؛ در این راستا لوپن سعی می‌کند با مواضعی علیه جمعیت مهاجرین فرانسه مردم را فریب دهد.

کد خبر 568101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.