فروپاشی مجدد قلعه سیمئونه به دست پپ و سیتی؟

دیگو سیمئونه، تمام تلاش خود را خواهد کرد تا شاید این بار بتواند پپ و تاکتیک‌های بی‌نظیرش را شکست دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از سایت لیگ قهرمانان اروپا، اتلتیکو و منچسترسیتی در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب در ورزشگاه واندا متروپولیتانو به مصاف یکدیگر می‌روند تا تکلیف یکی دیگر از تیم‌های صعود کننده به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مشخص شود.

پیروزی منچسترسیتی با نتیجه یک بر صفر در برابر اتلیتکو مادرید، چیزی بود که بسیاری آن را پیش‌بینی می‌کردند. یاران «گواردیولا» با یک نمایش بی‌نقص در طول بازی ۶۸ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند و تک گل کوین دی بروینه نیز کار سیمئونه را در اتحاد تمام کرد. سبک بازی به شدت دفاعی نماینده اسپانیا آن‌ها را در برابر تیم پپ در تنگنا قرار داد و در دقایقی از بازی حتی ۱۱ بازیکن اتلتیکو در محوطه جریمه خود مشغول دفاع بودند.

با وجود انتقادات فراوان به سیمئونه و سبک بازی تیمش در دیدار مرحله رفت برابر سیتیزن‌ها، نباید فراموش کرد که او با همین سبک بازی چه افتخاراتی برای اتلیتکویی‌ها به ارمغان آورده است. سیمئونه به خوبی راه کم گل خوردن و سخت گل خوردن را می‌داند و شاید سرنوشتی برای من سیتی رقم بزند که سال گذشته نصیب رقیب صمیمی پپ، یعنی یورگن کلوپ کرد.

اتلتیکو مادرید از مرحله یک شانزدهم در همه مسابقات دو شکست و سه پیروزی کسب کرده است. آمار آن‌ها نشان می‌دهد که دیگو سیمئونه کمتر برای مساوی کردن پا به زمین می‌گذارد و همواره امیدوار است که بتواند بازی را یا ببرد، یا خیلی اقتصادی ببازد. اتلتیکو در حال حاضر در رده چهارم جدول لالیگا اسپانیا قرار دارد.

منچستر سیتی نیز از مرحله یک شانزدهم نهایی در همه مسابقات دو تساوی و سه پیروزی کسب کرده و جایگاه فعلی آن‌ها نیز صدر جدول لیگ جزیره است. آن‌ها موفق شده‌اند به نیمه نهایی جام حذفی انگلستان نیز صعود کنند تا مربی اسپانیایی یک فصل خوب دیگر برای مالکان نفتی این باشگاه رقم بزند.

اگرچه اتلتیکو مادرید تنها با یک گل از سیتی عقب افتاده، اما مهاجمان این تیم کمی از فرم خوب خود دور شده‌اند و باید هرچه سریع‌تر شرایط آرمانی خود را پیدا کنند. آن‌ها در دو بازی اخیر خود که متحمل شکست شده‌اند، هیچ شوت خطرناکی به سمت دروازه حریفان نزدند و احتمالاً بیشتر دلخوشی آنان در مسابقه پیش رو، گل نخوردن است تا گل زدن!

سیتی پیش از صف‌آرایی برابر سیمئونه در لیگ قهرمانان، رویارویی سختی با یورگن کلوپ داشت که بازی این دو تیم با تساوی دو بر دو خاتمه یافت. بازی رفت این دو تیم نیز با همین نتیجه تمام شده بود و انگار این دو مربی بزرگ زور و قدرت شکست دادن تفکرات تاکتیکی یکدیگر را ندارند. منچستری‌ها در تمام ۱۶ بازی اخیر خارج از خانه خود حداقل یک گل زده رند و به نظر بسیاری از هواداران فوتبال شانس بیشتری نسبت به رقیب خود برای رسیدن به نیمه نهایی دارند.

دیگو سیمئونه، سرمربی اتلتیکو مادرید درباره بازی پیش رو گفته است: منچسترسیتی توجهی به رقیب خود ندارد و همواره سبک بازی ثابت خودش را در زمین پیاده می‌کند. آن‌ها فلسفه‌ای تثبیت شده و پذیرفته شده دارند و از لحاظ فوتبالی مورد تشویق قرار می‌گیرند. بازیکنان و مربی بزرگ چیزی است که آن‌ها در اختیار دارند؛ اما ما در این مسابقه به فشار و پرس، انتقال سریع تمام داشته‌های خود نیاز داریم.

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی نیز درباره تقابل دوباره با اتلتیکو مادرید گفته است: بازی متفاوتی خواهد بود؛ این مسابقه مانند مانند هفته گذشته نیست. آن‌ها در خانه هستند و هوادارانشان هم پشت سرشان تشویق می‌کنند. در واندا، آن‌ها برای حریف خود مشکل ایجاد می‌کنند و سبک دفاع کردن آن‌ها جدی‌تر می‌شود. باید خودمان را با سبک بازی آن‌ها وفق دهیم؛ وگرنه شکست می‌خوریم و دست خالی برمی‌گردیم. اگر در طول مسابقه دست بالاتر را داشته باشیم، شاید نیاز باشد که کمی عقب تر بازی کنیم.

کد خبر 568065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.