علائم شبیه‌به سرماخوردگی که نشان‌دهنده کرونا امیکرون است

گلودرد یا خارش گلو، آبریزش بینی، سردرد، خستگی و عطسه کردن شبیه علائم سرماخوردگی است؛ اما ممکن است نشان دهنده کرونا امیکرون باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود اینکه بسیاری از کشورها قوانین و محدودیت‌های کرونا را کاهش داده‌اند، شیوع ویروس کرونا به پایان نرسیده است و هنوز افراد زیادی در سراسر دنیا درگیر کرونا و سویه‌های جدید آن می‌شوند. برای نمونه، سویه امیکرون بسیار انتقال‌پذیر است و افراد آسیب‌پذیر جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کرونا امیکرون باعث بروز علائم خفیف شبیه به سرماخوردگی، آنفلوآنزا و عفونت خفیف می‌شود. ممکن است برخی افراد به کرونا امیکرون مبتلا شوند، اما با توجه به خفیف بودن علائم آن را جدی نگیرند و باعث انتقال آن به دیگران شوند. توصیه شده است که در صورت بروز علائم شبیه سرماخوردگی، تست کرونا انجام دهید و تا مشخص شدن نتیجه تست، خود را ایزوله کنید. در ادامه به بررسی علائم می‌پردازیم که شبیه به سرماخوردگی است، اما نشان‌دهنده کرونا امیکرون است:

گلو درد یا خارش گلو

گلودرد ممکن است به دلایل مختلف مانند سرماخوردگی معمولی، آنفلوآنزا یا کرونا امیکرون رخ دهد. در صورتی که گلودرد با تب، سرفه مداوم، از دست دادن حس بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی همراه باشد، فرد درگیر کرونا امیکرون شده است و باید خود را ایزوله کند تا بیماری به دیگران منتقل نشود.

آبریزش بینی

سویه امیکرون برخلاف دلتا بر دستگاه تنفسی فوقانی تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین به ریه‌ها آسیب وارد نمی‌کند و باعث بروز علائمی مانند گلودرد و آبریزش بینی می‌شود.

سردرد

چندین عامل وجود دارد که باعث بروز سردرد و سرگیجه می‌شود؛ یکی از این عوامل می‌تواند کرونا امیکرون باشد. سردرد یکی از علائمی است که هم در مرحله اول و هم در مرحله آخر عفونت کووید -۱۹ گزارش شده است. گروهی از محققان ۵۵ هزار فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که ۱۳.۶ درصد افراد سردرد را تجربه کرده‌اند.

خستگی

خستگی و احساس کسالت جز علائم رایج کرونا امیکرون در نظر گرفته می‌شود، بدن درد و خستگی جسمی با توجه به شدت عفونت متفاوت است. در برخی موارد، ممکن است خستگی افراد بیش از دو تا سه هفته باقی بماند، این اتفاق نشان می‌دهد که فرد درگیر کرونا طولانی مدت شده است.

عطسه کردن

متخصصان معتقدند که عطسه یکی از علائم اصلی کرونا امیکرون است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است در صورتی که عطسه کردن با علائم دیگر همراه باشد، نشان دهنده این است که فرد درگیر کرونا امیکرون شده است.

کد خبر 568038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.