آیا پیگیری مشکلات شهری مهمتر از اقدامات نمایشی نیست؟

سی و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستورکار ارائه گزارش برنامه سال ۱۴۰۱ شهرداری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه جراره در این جلسه با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس باید بدانند که همگی سوار بر یک کشتی هستیم و حرکت می‌کنیم، اظهار کرد: جا دارد یادآوری کنم همه ما که از مردم بندرعباس برای حضور در شورای شهر رأی گرفته‌ایم باید اساس کارمان را بر رفع مشکلات شهر، خدمات بهتر و نظارت بر شهرداری بدانیم، من مردم را می‌شناسم و مردم هم خوب مرا می‌شناسند به همین دلیل از پاسخگویی به هجمه‌هایی که بر علیه خودم است پرهیز می‌کنم اما در مقابل توهین به ساحت شورا سکوت نمی‌کنم.

وی افزود: در فضای مجازی برخی از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس از بازگشت برخی هدایایی خبر می‌دهند که از سوی برخی شرکت‌ها اعطا شده که شامل تقویم، خودکار، جا سوئیچی و از این قبیل اقلام بوده و ارزشی هم نداشته و ندارد اما این شیوه پخش در فضای مجازی به واقع جای سوال دارد و مشخص نیست هدف از این اقدامات چیست؟ آیا پیگیری مشکلات شهری مهم‌تر از این اقدامات نمایشی نیست؟

جراره ادامه داد: این هدایا به هیچ عنوان تحویل بنده و دفترم نشده است. یک پیمانکار از سمت خودش یک مجموعه فرهنگی شامل کتاب و سایر اقلام را به اعضای شورا هدیه داده است.

وی تصریح کرد: اما دوستان به گونه‌ای رفتار کردند که دادن هدیه به اعضای شورا و کارمندان شهرداری شائبه ایجاد کرده است. مطمئن باشید کسی با این نوع هدایا ترغیب نمی‌شود که کاری برای پیمانکار انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه سوال این است که مگر رئیس شورا این هدایا را ارسال کرده است که با سربرگ شورا آن‌ها را برمی‌گردانید، تاکید کرد: بعید است پذیرفتن یک کتاب یا تقویم در روند نظارت شورا اختلالی ایجاد کند.

جراره خطاب به برخی اعضای شورای شهر گفت: برشاخه‌ای نشسته‌اید و بُن می‌برید. مردم شهر به این اعضای شورا امید داشتند، امید مردم را ناامید نکنید. چرا دوستان به خاطر مشکلاتی که اطرافشان ایجاد شده است دست به تخریب می‌زنند.

وی اضافه کرد: اگر دوستان خیلی برایشان مهم است، کارگران و پرسنل شهرداری در این شرایط سخت اقتصادی هنوز حقوق اسفند ماه خود را دریافت نکرده‌اند. آیا دست خالی کارگر و پرسنل موضوع مهم‌تری نبود؟ مردم می‌دانند هدف از این کارها چیست به جای تخریب دیگران که باعث شود شأن شورا پایین بیاید دست به دست هم بدهیم که ضعف‌های شهرداری را برطرف کنیم. در یک کلام هیاهو برای هیچ نکنید.

جراره در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: ما بعد از پایان نوروز اگر یک‌سری برنامه‌ها را نداشته باشیم پارک‌ها و بوستان‌ها تبدیل به خرابه می‌شود بنابراین در این حوزه نیز باید تلاش شود تا هزینه‌های شهرداری افزایش پیدا نکند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: موضوع پایانه مسافربری شهر بندرعباس چندین سال است بلاتکلیف مانده است و با توجه به اینکه پایانه فعلی در شأن مردم بندرعباس نیست شهرداری باید برای آن برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشد چرا که جزو اولویت‌های مردم و شورای شهر است‌.

وی ادامه داد: بحث شهربازی شهر بندرعباس جزو اولویت‌های شورای شهر بوده است و در این حوزه از شهرداری خواسته شده است تا کار را پیش ببرد و با توجه به اینکه صحبت‌هایی در این حوزه هم انجام شده و برخی از امکانات آن نیز خریداری شده لازم است شهرداری توضیحاتی ارائه کند که این موضوع در چه مرحله‌ای است.

جراره خاطرنشان کرد: یک‌سری از پروژه‌ها با توجه به اینکه هزینه‌های زیادی برداشته است مانند بی آر تی همچنان بلاتکلیف است و ایستگاه‌های آن در حال تخریب است و بعضاً برای شهروندان خطرآفرین است چرا که تردد برخی مردم از درون ایستگاه‌ها برای عبور از خیابان، حادثه می‌آفریند و این موضوع با توجه به اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه برداشته است باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

کد خبر 568037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.