سفیر یمن در تهران: آتش‌بس می‌تواند دروازه‌ای برای توقف کامل جنگ باشد

سفیر صنعا در تهران با اشاره به ایجاد آتش‌بس در یمن گفت: این آتش‌بس می‌تواند دروازه‌ای برای توقف جنگ، رفع کامل تحریم‌ها و پایان دادن به اشغالگری باشد.

به گزارش ایمنا، ابراهیم الدیلمی، سفیر یمن در تهران امروز _سه‌شنبه ۲۳ فروردین ماه_ در پی دیدار با حسین امیرعبداللهیان اظهار کرد: در دیدار با طرف ایرانی در خصوص دستاوردهای اخیر و ضرورت پایبندی به آتش‌بس از سوی سازمان ملل و کشورهای متجاوز رایزنی کردیم.

وی تاکید کرد: این آتش‌بس در صورتی که نیت و اهداف طرف مقابل صادقانه باشد، می‌تواند دروازه‌ای برای توقف جنگ و رفع کامل تحریم‌ها و پایان دادن به اشغالگری باشد.

الدیلمی در این گفت‌وگو به سخنان سیدحسن نصرالله و موضع ایران در مذاکرات وین و مذاکره با سعودی‌ها، اشاره کرد و گفت: مساله یمن باید با طرف یمنی در صنعا مورد بحث قرار گیرد.

سفیر یمن خاطرنشان کرد: اقدام اخیراً سعودی‌ها در ایجاد شورای ریاستی در یمن، غیرقانونی و تلاشی در راستای سرپوش گذاشتن بر تجاوز سعودی - آمریکایی است.

وی افزود: گفت‌وگوها در وهله اول باید سعودی - یمنی باشد و بعد از آن به روند سیاسی برای بازگرداندن یمن به حالت طبیعی خود خواهیم رفت.

الدیلمی تصریح کرد: هرگونه گفت‌وگو در خصوص مساله یمن بدون حضور صنعا اهمیتی برای ما ندارد و به نتایج آن نیز اهمیتی قائل نیستیم و ما این موضع را نیز به عراقی‌ها در خصوص مذاکرات ایران و عربستان در بغداد ابلاغ کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز در دیدار با سفیر دولت نجات ملی یمن، با اشاره به مقاومت مردم یمن در برابر حملات ائتلاف و نگرانی از وضعیت بحرانی یمن، بر لزوم رفع محاصره کامل یمن و برقراری آتش‌بس دائم و فراهم شدن زمینه جهت گفت‌وگوهای یمنی جهت تعیین سرنوشت خود تاکید کرد.

وزیر امور خارجه افزود: مردم یمن با برخورداری از روحیه مقاومت و هوشمندی در مورد سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند.

ابراهیم الدیلمی سفیر دولت نجات ملی در ایران نیز در این دیدار از مواضع دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از یمن قدردانی کرد.

وی در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان را در جریان روند آتش‌بس موقت و آخرین تحولات قرار داد.

منبع: ایسنا

کد خبر 568033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.