مناسب‌سازی بیش از ۹۰۰ خودروی معلولان در سال گذشته

سرپرست دفتر امور توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات مناسب‌سازی خودروی افراد دارای معلولیت گفت: سال گذشته خودروی ۹۰۱ نفر از افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی شد.

به گزارش ایمنا، محسن ایروانی با بیان این‌که فناوری مناسب‌سازی خودرو در کشور وجود دارد، اظهار کرد: اگر افراد دارای معلولیت بخواهند گزینه‌های بیشتری برای خودروهایشان اعمال کنند چون شیوه‌نامه‌های ما سقف دارد و بیشتر از حد نمی‌توانیم کمک کنیم بقیه هزینه را باید خودشان بپردازند و اگر آن میزان هزینه‌ای که پرداخت کردند از سقف که پرداخت می‌کنیم، کمتر باشد کل هزینه آن را بهزیستی می‌پردازد.

وی اضافه کرد: در گذشته، پارس‌خودرو سایت کامل برای مناسب‌سازی خودروی افراد دارای معلولیت داشت ولی اکنون بیشتر بخش خصوصی فعال است و در شرکت ایران‌خودرو هم در این زمینه خدمات به افراد دارای معلولیت ارائه می‌دهد.

به گزارش ایمنا، با توجه به اینکه یکی از وظایف سازمان بهزیستی، مناسب‌سازی منزل و خودرو معلولان است، معلولانی که نیازمند مناسب‌سازی مسکن و خودرو خود هستند، بعد از بررسی درخواست آن‌ها از سوی سازمان بهزیستی، این کمک‌هزینه را دریافت می‌کنند.

کد خبر 567966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.