۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲
افت ۴ درصدی سهام تسلا

به گفته انجمن خودروسازان چین (CAAM) در ماه مارس، به دلیل تأثیرگذاری اقدامات این کشور برای مهار شیوع ویروس کرونا بر تولید خودروسازان، فروش خودرو در چین کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داده‌ها نشان می‌دهد که فروش خودرو در بازار خودروی چین در ماه مارس ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به ۲ میلیون دستگاه رسیده است، اگرچه فروش تنها یک ماه قبل از آن ۱۸.۷ درصد افزایش یافته است. چن شیهوا (Chen Shihua)، معاون دبیرکل CAAM، گفت: وضعیت همه‌گیری اخیر بسیار شدید بوده است و بنابراین ارقام در ماه مارس خیلی خوب نبودند و در حال حاضر شاهد بهبود چندانی در آوریل نیستیم.

شیهوا گفت که سازندگان خودرو از مقامات می‌خواهند که از طریق اقدامات جدید از جمله کاهش مالیات خرید خودرو، حمایت کنند.

نوع اومیکرون به سرعت در سراسر چین گسترش یافته است و از پکن خواسته است که اقدامات سخت گیرانه تر و قرنطینه را اعمال کند و برخی از خودروسازان از جمله تسلا را مجبور به تعطیلی موقت کارخانه‌های خود کند. تسلا (NASDAQ:TSLA) تولید را در کارخانه مونتاژ شانگهای خود در مارس متوقف کرد و به دنبال آن فولکس واگن (DE:VOWG_p) فعالیت در جوینت ونچر ( joint venture) خود در شانگهای را به حالت تعلیق درآورد.
تسلا در ماه گذشته تنها ۵۵۴۶۲ خودرو تولید کرد که مجبور شد تولید خود را به مدت دو روز به حالت تعلیق درآورد که تنها ۱۵۴ دستگاه بیشتر از فوریه بود. برای مقایسه، این خودروساز برقی در ماه ژانویه ۶۸۱۱۷ دستگاه تولید کرد. روز دوشنبه، مقامات شانگهای گفتند که قرنطینه در برخی از مناطق شهر در تلاش برای احیای شهر پس از بیش از دو هفته تدابیر سخت گیرانه کاهش خواهد یافت.

کد خبر 567950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.