لزوم تجمیع آنتن‌های مخابراتی در تبریز

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز تجمیع آنتن‌های مخابراتی در کلان‌شهر تبریز را یک نیاز شهری دانست و گفت: انجام این اقدام نیاز به توجه بیشتر مسئولان شهری دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری تبریز، محمدرضا کاظمی در خصوص تجمیع آنتن‌های مخابراتی در سطح این کلان‌شهر، اظهار کرد: با افزایش روزافزون خدمات الکترونیکی و بالا رفتن ترافیک داده‌های همراه در شهر تبریز و تقاضای پهنای باند بیشتر با ترافیک اینترنت مواجه هستیم که در همین راستا این سازمان با اپراتورهای همراه تعاملات لازم را داشته است تا با ایجاد بستری مناسب دکل‌های مخابراتی قدیمی تک اپراتور را از سطح شهر جمع‌آوری و دکل‌های نسل جدید مخابراتی با امکان بهره‌برداری همزمان سه اپراتور را جایگزین کند.

وی ادامه داد: به‌رغم وجود چالش‌های مختلف شهری، ۱۶ دکل مخابراتی با امکان پوشش سه اپراتور در سطح شهر تبریز به بهره‌برداری رسیده است که در صورت اجرا نشدن طرح تجمیع باید تعداد ۴۸ دکل برای این پوشش احداث می‌شد، اما با یک‌سوم فضای استفاده شده، پوشش بهتری ارائه می‌دهیم.

مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری تبریز با اشاره به موانع ادامه طرح تجمیع آنتن‌های مخابراتی، افزود: پوشش شبکه و احداث آنتن‌های مخابراتی امروزه تبدیل به یکی از نیازهای اصلی جامعه شده است و قشر جوان و نوجوان جامعه یکی از بزرگترین دغدغه‌مندان این موضوع هستند؛ لذا تلاش می‌کنیم این دغدغه‌ها را در حد توان خود کاهش دهیم.

وی همکاری مسئولان شهری را لازمه اصلی تجمیع آنتن‌های مخابراتی دانست و اظهار کرد: متأسفانه برخی از مسئولان شهری هنوز به این باور نرسیده‌اند که جامعه با سرعت باور نکردنی به سمت و سوی الکترونیکی شدن حرکت می‌کند و پیشرفت جامعه نیاز به سرعت دادن به ساختارسازی مناسب دارد.

کاظمی تاکید کرد: همکاری نکردن مسئولان شهری باعث کندی اجرای طرح توسعه در شبکه شهری و ایجاد مشکل برای شهروندان، قشر جوان و دانش‌بنیان شده است.

کد خبر 567892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.