حمایت ویژه از ورزشکاران جانباز در دستور کار است

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سوای پاداش وزارت ورزش، ما از زاویه حمایت از ورزشکاران جانباز و فرزندان ایثارگران وارد می‌شویم و حمایت می‌کنیم. تلاش داریم در این مورد جدا از اقدامات دولت برنامه‌هایی اعمال کنیم.

به گزارش ایمنا، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از فدراسیون جانبازان و معلولین، درباره برنامه‌های بنیاد شهید برای مدال‌آوران پارالمپیک، اظهار کرد: ورزشکاران و قهرمانان پارالمپیک که همواره در مسابقات ورزش‌های گروهی همچون والیبال نشسته و ورزش‌های فردی مانند وزنه‌برداری و تیراندازی پیروز بوده‌اند، افتخار کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه به وضعیت سلامت و موضوعات مرتبط با ورزش این افراد است، خاطرنشان کرد: بنیاد جانبازان و بنیاد شهید، همواره نقش جدی در تأسیس مجموعه‌های ورزشی برای آماده‌سازی ورزشکاران جهت حضور در بازی‌های پارالمپیک دارد و پشتیبان این ورزشکاران است.

رئیس بنیاد شهید و ایثارگران یادآور شد: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به ورزش جانبازان و معلولین و ورزشکاران آن خواهیم داشت و هدف از بازدید امروز هم بازخوانی نحوه ادامه همکاری بین بنیاد شهید و مجموعه پارالمپیک در جهت تقویت همکاری‌ها است. همچنین مهمترین رویداد، برگزاری اردوهای پارا آسیایی است که در این راستا نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین در پاسخ به گلایه‌های اعضای تیم والیبال نشسته در مورد پاداشی که از سوی دولت دریافت می‌کنند و معمولاً نصف پاداش رشته‌های انفرادی است در حالی که والیبال نشسته، تنها رشته تیمی پارالمپیک مدال‌آور کشور است، تصریح کرد: این حوزه مربوط به وزارت ورزش است و سیاست‌گذاری‌ها در آنجا انجام می‌شود. ما از زاویه حمایت از ورزشکاران جانباز و فرزندان ایثارگران وارد می‌شویم و حمایت می‌کنیم. تلاش داریم در این مورد جدا از اقدامات دولت برنامه‌هایی اعمال کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 567891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.