۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
پراگ میزبان بزرگترین تحول شهری چک

پایتخت چک اقدامات جدیدی را برای آنچه که "بزرگ‌ترین تحول مرکز شهر" خوانده می‌شود، در نظر گرفته است؛ با این تغییرات، شهرداری ایجاد فضای بیشتری را برای عابران پیاده و دوچرخه سواران در نظر گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این طرح در قدیمی‌ترین منطقه خاکریز پراگ به نام بدریچ اسمتانا، آهنگساز اهل چک، انجام خواهد شد. این مکان که فضایی را از کنار رودخانه ولتاوا از پل چارلز تا تئاتر ملی در بر گرفته است، در مرکز شهر قرار دارد و زمانی به عنوان مکانی برای گردشگری شهروندان بوده است. با گذشت زمان، منطقه تغییر کرده است و با عبور و مرور خودروها، نیازهای عابران پیاده و دوچرخه سوار تحت تأثیر منفی قرار گرفته است.

پراگ میزبان بزرگترین تحول شهری چک

با احیای عملکرد اولیه خاکریز، پایتخت اکنون یک گردشگاه وسیع ایجاد کرده است و ردیفی از درختان را برای احیای فضای سبز منطقه کاشته است. علاوه بر این، قرار است شهرداری نیمکت‌ها و مسیرهای دوچرخه سواری را به این مکان اضافه کند تا منطقه برای عابران پیاده و دوچرخه سواران جذاب‌تر شود. آدام شاینهر، معاون حمل‌ونقل شهردار، در رابطه با این پروژه گفت:

"پراگ با بزرگترین تغییر شهری در چند دهه اخیر روبرو شده است. ساکنان می‌توانند منتظر توقف‌گاه‌های جدید تراموا، ردیفی از درختان، یک گردشگاه عریض دارای پیاده‌راه، نیمکت‌ها، پیاده‌روهای گسترده یا یک مسیر دوچرخه سواری مجزا باشند."

شاینهر همچنین تاکید کرد که خطوط اصلی و شلوغ تراموای پراگ از این منطقه نیز عبور می‌کنند که همین امر باعث کاهش ترافیک شهری می‌شود.

پروژه نوسازی جدید با هدف بهبود شرایط برای عابران پیاده و کاربران حمل‌ونقل عمومی در این منطقه انجام می‌شود.

پراگ میزبان بزرگترین تحول شهری چک

کد خبر 567851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.