پارک سرارود مبارکه زیر چرخ موتورسیکلت‌ها+پاسخ مسئولان

تردد موتورسیکلت‌ها در پارک ساحلی سرارود مبارکه، آرامش را از شهروندان و گردشگرانی که می‌خواهند ساعاتی را در این پارک زیبا با آرامش سپری کنند، می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ورود وسایل نقلیه موتوری به بوستان‌ها ممنوع است؛ با این وجود، عبور گاه و بیگاه موتورسیکلت‌ها از معابر پارک محله سرارود مبارکه، آرامش را از حاضران سلب کرده است.

برخی شهروندان و گردشگران حاضر در پارک ساحلی سرارود در تماس با خبرگزاری ایمنا گفته‌اند که موتورسیکلت‌ها با سرعت و صدای آزاردهنده از میانه پارک عبور می‌کنند. به گفته این شهروندان، عبور این وسایل موتوری آرامش و امنیت آنان را سلب و لحظات خوش حضور در این بوستان زیبا را برای آن‌ها تلخ کرده است.

شهروندان مبارکه و بازدیدکنندگان از این پارک مدعی شده‌اند که این مشکل را به شهرداری و پلیس ۱۱۰ اطلاع داده‌اند؛ اما تاکنون اقدامی برای رفع این معضل انجام نشده است.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخگویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

جانمایی مکان‌هایی برای پارک موتورسیکلت / خشکی ‬زاینده‌رود تشدید کننده این معضل است

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، محمد طاهری، مسئول روابط عمومی شهرداری مبارکه با بیان اینکه موتورسیکلت‌سواران متخلف با عبور از بستر خشک زاینده‌رود وارد پارک می‌شوند، اظهار کرد: ورود موتورسیکلت‌ها به پارک‌ها از جمله مسائلی است که آرامش خانواده‌ها را بر هم می‌زند و شهروندان از حضور آن‌ها در محوطه پارک‌ها شکایت دارند.

وی افزود: پارک‌ها و بوستان‌ها به عنوان فضایی برای استراحت و گذران اوقات شهروندان مورد استفاده قرار می‌گیرد و شهروندان ساعاتی در کنار خانواده از فضای سرسبز و بانشاط پارک‌ها استفاده می‌کنند؛ اما برخی راکبان موتورسیکلت‌ها علی‌رغم پیام‌های هشدار و تذکرات، با بی‌توجهی و عبور از موانع فیزیکی باعث ناامنی و سلب امنیت در مکان‌های عمومی به ویژه پارک‌ها و بوستان‌ها شده‌اند.

مسئول روابط عمومی شهرداری مبارکه به اقدامات انجام شده برای رفع مزاحمت این موتورسیکلت سواران در پارک‌ها اشاره کرد و ادامه داد: فرهنگ‌سازی از اقدامات اولیه و مهم در این زمینه است و این فرهنگ باید نهادینه شود که پارک‌ها و بوستان‌های شهر محلی برای استراحت و گذران اوقات فراغت شهروندان است و نباید تبدیل به مکانی برای جولان موتورسواران شود.

طاهری با اشاره به نصب تابلوهای ترافیکی و اطلاع‌رسانی با عنوان ورود موتورسیکلت ممنوع در مبادی ورودی پارک و جانمایی مکان‌هایی برای پارک موتورسیکلت‌ها در ورودی پارک سرارود، تصریح کرد: از آنجا که برخی شهروندان برای تردد در شهر از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، شهرداری اقدام به جانمایی پارکینگ موتورسیکلت در کنار ورودی‌های پارک کرده است.

وی با بیان اینکه تردد موتور سیکلت‌ها در پارک‌ها و بوستان‌ها ممنوع بوده و برای شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کند، تاکید کرد: همواره باید تلاش کنیم تا محیطی امن و سالم در شهر داشته باشیم و شهروندان بدون دغدغه خاطر و با آرامش در بوستان‌ها و پارک‌های شهر، اوقات خوشی را سپری کنند.

کد خبر 567844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.