گلایه شهروندان زینبیه اصفهان از سد معبر کسبه+ پاسخ مسئولان

سد معبر برخی از کسبه خیابان‌های زینبیه شمالی و عمان سامانی، باعث آزرده‌ خاطر شدن ساکنان این خیابان‌ها و در مواردی باعث افزایش ترافیک شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سد معبر یکی از معضلات بزرگ زندگی شهری است که بسیاری از شهروندان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و نیاز است مدیران شهری در خصوص رفع آن چاره‌ای بیندیشند.

در این بین تعدادی از شهروندان اصفهانی در تماس با خبرگزاری ایمنا اعلام کرده‌اند برخی از کسبه خیابان‌های زینبیه شمالی و عمان سامانی برای شهروندان ایجاد سد معبر می‌کنند. به گفته این شهروندان سد معبر باعث آزرده خاطر شدن ساکنان این خیابان‌ها و افزایش ترافیک شده است.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخگویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

تذکرهای لازم به کسبه داده شد

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، روح‌الله ابوطالبی، مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه پیاده‌راه معبر عمومی است و بر اساس قانون نباید خللی در رفت‌وآمد شهروندان ایجاد شود، گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد سد معبر می‌توانند در تماس با سامانه ۱۳۷ یا مراجعه به واحد کنترل نظارت شهرداری مناطق شکایت خود را تنظیم کنند.

وی در خصوص سد معبر برخی از کسبه خیابان‌های زینبیه و عمان سامانی اظهار کرد: با توجه به اینکه اخطار و تذکر اکیپ‌های رفع تخلفات شهری لحظه‌ای است، ممکن است پس دور شدن این اکیپ‌ها کسبه به تخلف خود ادامه دهند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: اکیپ‌های رفع تخلفات شهری برای مرتبه دوم نیز تذکر خواهند داد، اما در صورت تکرار، در مرتبه سوم مراحل قانونی با گزارش به اداره اماکن، اتحادیه مربوطه و دستگاه‌های قضائی ارجاع و در صورت اصرار به تخلف مغازه پلمب خواهد شد که این اقدامات در خیابان زینبیه نیز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در خیابان عمان سامانی تذکرهای لازم به کسبه داده شده است تا این تخلفات تکرار نشود، اما با این حال شهروندان منطقه ۱۴ در صورت مشاهده این موضوعات می‌توانند با تماس با سامانه ۱۳۷ یا مراجعه به واحد کنترل نظارت شهرداری این منطقه شکایت خود را تنظیم کنند تا این اداره کل به صورت قانونی پیگیر سد معبر هر یک از کسبه باشد.

ابوطالبی با بیان اینکه پیاده‌راه معبر عمومی بوده و حق شهروندان است که از آن استفاده کنند، تصریح کرد: قانون می‌گوید نباید خللی در رفت‌وآمد شهروندان ایجاد شود؛ لذا از کسبه درخواست داریم به این موضوع بیندیشند که اگر به‌جای شهروندان خانواده خود در خیابان حرکت کنند و حادثه‌ای برای آنها پیش بیاید، چه می‌کنند.

کد خبر 567816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.