۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
تجارت الکترونیک؛ نیازمند نگاه ویژه

یک کارشناس کسب‌وکار گفت: طی دو سال اخیر، شرایط بهتری در کشور برای رشد تجارت الکترونیک ایجاد شده؛ اما همچنان به برنامه‌ریزی و توجه بیشتری جهت گسترش و توسعه این امر نیاز است.

مهیار میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص مکانیزه شدن کسب‌وکارها اظهار کرد: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نیاز روزافزون به آن و از طرفی با مکانیزه شدن فرآیندهای سازمانی، وجود نرم‌افزارهای مدیریتی و حسابداری کاملاً احساس می‌شود. در سال‌های اخیر اکثر کسب‌وکارها به سمت مکانیزه شدن حرکت کرده و دارای حداقل یک نرم‌افزار جهت پیشبرد امور حسابداری خود هستند. با وجود چنین نرم‌افزارهایی در هر سازمان، وجود نیروی انسانی متخصص برای همگام‌سازی اتفاقات پیرامون با نرم‌افزارهای پیچیده جهت داشتن گزارشات مفید برای مدیران بسیار حیاتی است.

وی با اشاره به اینکه تجارت الکترونیک نیاز به زیرساخت‌های خاص خود دارد، مطرح کرد: تجارت الکترونیک قوانین و الزامات خاص خود را دارد. بانک مرکزی قوانینی وضع می‌کند که با رعایت و اجرایی کردن آن، شرکت‌ها می‌توانند مجوز فعالیت در زمینه خدمات پرداخت را دریافت کنند.

این کارشناس کسب‌وکار با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال در زمان حاضر بسیار پر رونق است، تصریح کرد: شرکت‌های بزرگی در دنیا مانند گوگل در حوزه IT فعالیت می‌کنند. در کشورهای توسعه یافته این موضوع اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد، اما در کشور ما توجه خوبی به IT نشده است؛ به همین دلیل نتوانسته‌ایم رشد و جایگاه مناسب در این زمینه داشته باشیم.

میرنظامی با اشاره به اینکه در ایران بستر برای رشد تجارت الکترونیک فراهم نیست، اظهار کرد: طی دو سال اخیر شرایط بهتری در کشور برای رشد تجارت الکترونیک ایجاد شده است، اما همچنان به برنامه‌ریزی و توجه بیشتری جهت گسترش و توسعه این امر نیاز است.

کد خبر 567802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.