لزوم نظارت بر درآمدها و هزینه‌های شهرداری اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درآمدها و هزینه‌های شهرداری اصفهان باید مورد نظارت شورای ششم باشد.

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نحوه نظارت شورای اسلامی شهر بر درآمدها و هزینه‌های شهرداری اصفهان، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در ابتدایی‌ترین جلسه شورای اسلامی شهر تذکری داشتم که لازم است شورای اسلامی شهر نظارتی بر درآمدها و هزینه‌های شهرداری اصفهان داشته باشد.

وی با بیان اینکه صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری باید هر شش ماه یک بار منتشر شود، ادامه داد: بر اساس ماده ۸۰ قانون تشکیلات و اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا علاوه‌بر تصویب بودجه، اصلاح و تفریغ بودجه سالیانه شهر، نظارت بر حفظ و جذب سرمایه‌ها و دارایی نقدی، اموال منقول و غیرمنقول و تأیید صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری که باید هر شش ماه یک بار توسط شهرداری منتشر شود، بر عهده شوراها است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تقاضا کردم بر اساس این مواد، وظایف و اختیارات شهرداری اصفهان گزارشی از درآمد و هزینه‌ها در ماه‌های قبل را ارائه کند تا علاوه بر اینکه به استحضار اعضای شورای ششم اصفهان می‌رسد، در اختیار شهروندان نیز قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم رسیدگی به موضوع‌هایی که مورد تاکید بوده در اولویت مدیریت شهری باشد تا در حوزه خدماتی، عمرانی و فرهنگی اقدامات خوبی انجام شود و کیفیت زندگی شهروندان در شهر اصفهان ارتقا یابد.

کد خبر 567734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.