گلایه شهروندان شهرضا از تردد کامیون‌ها در مناطق مسکونی+پاسخ مسئولان

تردد کامیون‌ها در برخی از مناطق مسکونی شهرضا، آرامش را از ساکنان سلب کرده و امنیت و سلامت شهروندان را به خطر انداخته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تردد کامیون‌ها در مناطق شهری، جز در برخی موارد ممنوع است؛ با این وجود در برخی از مناطق شهری شهرضا تردد غیر قانونی کامیون‌ها آرامش شهروندان را سلب کرده است.

برخی شهروندان شهرضا ساکن در خیابان پیروزی و فرعی‌های آن و منطقه سروستان در تماس با خبرگزاری ایمنا گفته‌اند که کامیون‌ها به صورت غیرقانونی در مناطق مسکونی تردد می‌کنند. به گفته این شهروندان، اقدام رانندگان خاطی باعث نشست سقف فاضلاب شهری، تخریب آسفالت کوچه‌ها و انتشار دود غلیظ در محیط محلات شده است. آنان همچنین اظهار کرده‌اند که تردد کامیون‌ها در این مناطق، سلامت جانی کودکانی که در ساعات مختلف شبانه‌روز در محلات بازی می‌کنند را نیز به خطر می‌اندازد. شهروندان شهرضایی مدعی شده‌اند این مشکل را با شهرداری و از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس راهور نیز اطلاع داده‌اند؛ اما تاکنون اقدامی جهت رفع آن انجام نشده است.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخگویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

محدودسازی مسیرهای فرعی / عبورکامیون‌ها از مرکز شهر

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، امین تاکی، معاون خدمات شهری شهرداری شهرضا اظهار کرد: پلیس راهور باید از ورود کامیون‌ها به داخل شهر جلوگیری کند؛ ورود این وسایل نقلیه به داخل شهر جریمه دارد و راهور باید نظارت کافی جهت جلوگیری از ورود کامیون‌ها به شهر را انجام دهد.

وی به نقش شهرداری در این خصوص اشاره کرد و افزود: با اینکه قانون صراحتاً این مسئولیت را بر عهده پلیس راهور می‌گذارد، شهرداری مسیرهایی که به تازگی کمربندی باز شده است را مسدود می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری شهرضا خاطرنشان کرد: شهرداری شهرضا با نصب نیوجرسی و مسدود کردن برخی مسیرهای ورودی، اقدام به کم عرض کردن معبر و در برخی موارد مسدود کردن مسیرها کرده است؛ اما این کامیون‌ها از مسیر اصلی وارد شهر می‌شوند.

تاکی تاکید کرد: کنترل و نظارت بر کامیون‌های در حال تردد در مسیر اصلی ورودی شهر بر عهده راهور است و راهور نیز از نظر قانون می‌تواند کامیون را با دستور دادستان توقیف و راننده خاطی را جریمه کند.

وی در خصوص تعامل شهرداری با پلیس راهور، گفت: شهرداری با راهور تعامل و همکاری دارد و از ورود بسیاری از کامیون‌ها به داخل شهر جلوگیری می‌شود، با محدود کردن مسیرها در غرب شهر این مشکل تا حد زیادی رفع شده است؛ اما بیشتر این کامیون‌ها از مسیر اصلی وارد و از مرکز شهر عبور می‌کنند.

کد خبر 567706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.