گم شدن یکی از اهالی جندق در کویر مصر/آغاز جست‌وجوی تیم‌های امداد

معاون امدادونجات هلال‌احمر استان اصفهان از مفقودشدن یکی از ساکنان ۵۰ساله منطقه جندق در منطقه کویر مصر خبر داد و گفت: این حادثه نخستین مورد مفقودی در منطقه کویر مصر طی سال جاری است که دو تیم‌ امدادی برای جست‌وجو به منطقه اعزام شده‌اند.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بعدازظهر دیروز یکشنبه، تماسی با شماره ۱۱۲ ثبت شد که بستگان یک فرد حدود ۵۰ ساله ساکن در منطقه جندق اعلام کردند این فرد روز قبل از منزل خارج شده و هنوز برنگشته است.

وی از اعزام دو تیم امداد و نجات از پایگاه هلال‌احمر جندق و خوروبیابانک به منطقه خبر داد و افزود: از اذان صبح امروز تاکنون ۹ امدادگر در قالب دو خودروی امدادی و سه دستگاه موتورسیکلت و یک پاراگلایدر به منطقه اعزام شده‌اند و نیروهای انتظامی و بسیج نیز در این عملیات جست‌وجو به امدادگران کمک می‌کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با تاکید بر اینکه فرد گمشده از اهالی منطقه جندق بوده و گردشگر نیست، گفت: ردیابی این فرد بر اساس تماس وی در محدوده‌ای بوده که آخرین بار با خانواده‌اش تماس گرفته و درخواست کمک کرده است.

وی ادامه عملیات امداد و نجات را بسته به شرایط منطقه غیرقابل پیش‌بینی دانست و خاطرنشان کرد: به افراد توصیه می‌شود هنگام ورود به کویر، حضور و مسیر خود را به پایگاه‌های گردشگری یا امدادی منطقه اعلام کنند؛ همچنین همراه داشتن تلفن‌های ماهواره‌ای باعث می‌شود هم ردیابی افراد آسان‌تر باشد و هم آنتن‌دهی بهتری برای تماس‌های شخصی خواهد داشت.

کریمی با تاکید بر ضرورت همراه داشتن یک راهنما در کویر، گفت: حادثه رخ داده، نخستین مورد مفقودی در منطقه کویر مصر در سال جاری است که علاوه بر تیم‌های اعزام شده، یک پاراگلایدر نیز به عملیات جست‌وجو فرستاده شده است اما به دلیل وزش باد در منطقه فعلاً نمی‌ تواند پرواز کند.

کد خبر 567647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.