نامطلوب بودن تعداد مراکز نگه‌داری معتادان در استان مرکزی

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی با بیان اینکه تعداد مراکز نگه‌داری معتادان در استان مرکزی، بسیار نامطلوب است گفت: معتادان آمار بسزایی در سرقت‌های استان مرکزی دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «محسن خیرمند» در نخستین جلسه کمیته رصد مقابله با مواد مخدر، اظهار کرد: نخستین درخواست و اولویت مردم براساس بررسی‌های انجام شده و حضورهای میدانی بین مردم به‌ویژه در مناطق حاشیه‌نشین کلان‌شهر اراک، مسئله «مبارزه با توزیع‌کنندگان مواد مخدر» است که یک انتظار و خواسته درست و قابل‌قبول محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این مطالبه، کاملاً بحق و اصولی است؛ تمام دستگاه‌های مسئول و مرتبط، باید وظایف خود را مطابق با قانون و با روحیه جهادی انجام دهند تا بتوانیم به‌سرعت به این مطالبه عمومی مردم پاسخ دهیم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: در کمیته رصد با هماهنگی‌های صورت گرفته، اخبار و اطلاعات از طریق نهادهای امنیتی وصول می‌شود و درنهایت توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر، به مرحله عملیات و اقدام می‌رسد.

معتادان آمار بسزای سرقت‌ها را در استان مرکزی دارند

خیرمند اظهار کرد: خوشبختانه با رصدهای صورت گرفته، آمار کشفیات این طرح‌ها مطلوب است، اما کافی نیست و همچنان نیاز به تلاش و مجاهدت، احساس می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به مطالبه‌های مردمی درخصوص ساماندهی معتادان و با بررسی صورت گرفته در بین سارقان دستگیر شده، این امر مشهود است که معتادان آمار بسزایی در سرقت‌ها دارند و با جمع‌آوری آنان، می‌توان شاهد کاهش آمار سرقت‌ها نیز باشیم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر تعداد مراکز نگه‌داری معتادان در استان مرکزی، بسیار نامطلوب است؛ امیدواریم با توجه به تغییرات صورت گرفته در رئوس مدیریتی در بین دستگاه‌های مسئول در این زمینه، این نقص هرچه سریع‌تر برطرف شود؛ چراکه این چرخه معیوب است و با برخوردهای قهری و مقطعی، ریشه‌کن نمی‌شود.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی پارک‌ها از نظر اجتماعی نتایجی دارد؛ بنابراین به فرماندهی انتظامی شهرستان اراک و پلیس مبارزه با مواد دستور می‌دهیم تا مشکلات پارک‌ها را از لحاظ انتظامی و خاصه فروش مواد مخدر احصا کنند تا در جلسه‌ای مجزا، درخصوص پاک‌سازی و رفع آلودگی پارک‌ها اقدامات لازم صورت پذیرد.

به گزارش ایمنا، ۳۱ مرکز ماده ۱۵ در استان مرکزی فعال است که ۱۸ مرکز آن در شهرستان اراک و مابقی به‌جز شهرستان‌های تفرش و آشتیان در هر شهرستان یک مرکز وجود دارد. همچنین از مجموع شش مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶، ۲ مرکز در اراک، یک مرکز در فراهان، یک مرکز در ساوه و یک مرکز در خمین است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

کد خبر 567633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.