علائم امیکرون ۲روز زودتر از کرونای دلتا بهبود پیدا می‌کند

متخصصان اعلام کرده‌اند که علائم امیکرون دو روز زودتر از کرونا دلتا بهبود پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی دوره بیماری کووید -۱۹ ناشی از آلوده شدن به امیکرون و دلتا، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، تقریباً ۱۰ هزار فرد ۱۶ تا ۹۹ ساله در بریتانیا را مورد ارزیابی قرار دادند؛ این افراد پس از دریافت حداقل دو دوز واکسن کووید -۱۹، تست کرونا آن‌ها مثبت شد.

نیمی از افراد شرکت کننده در مطالعه زمانی که سویه دلتا غالب بود به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند، در حالی که نیمی دیگر از افراد در زمان غالب بودن سویه امیکرون، بیمار شده بودند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میانگین علائم بیماری کووید -۱۹ در میان افراد مبتلا به سویه دلتا ۹.۶ روز و برای سویه امیکرون ۸.۳ روز بوده است. تزریق یک دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا به علاوه بر دو دوز واکسن، زمان درگیر بودن با علائم کرونا دلتا به ۷.۷ روز و برای امیکرون به ۴.۴ روز کاهش پیدا کرده است.

علاوه بر این، محققان به این نتیجه رسیدند که از دست دادن حس بویایی در افراد مبتلا به سویه امیکرون بسیار کمتر از سویه دلتا است، اما خطر گلودرد و گرفتگی صدا در میان مبتلایان به کرونا امیکرون بیشتر بود. همچنین احتمال بستری شدن بیماران مبتلا به امیکرون ۲۵ درصد کمتر از بیماران دلتا است.

کد خبر 567569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.