کلاه‌برداری از افراد جویای کار به بهانه استخدام

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی استخدام تایپیست در منزل از افراد جویای کار کلاه‌برداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ «سیدمصطفی مرتضوی» اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا با در دست داشتن مرجوعه قضائی مبنی بر کلاه‌برداری در اینستاگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که شاکیان با مشاهده آگهی استخدام تایپیست در منزل، با آگهی‌دهنده تماس می‌گیرند و مبلغ ۷۲۰ هزار ریال بابت تشکیل پرونده استخدامی پرداخت می‌کنند، اما پس از واریز وجه، فرد آگهی‌دهنده دیگر پاسخ‌گوی تماس آن‌ها نبوده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان، ادامه داد: بنا به اظهار شاکیان، فرد کلاه‌بردار پس از جلب اعتماد و تبلیغات فریبنده مبنی بر تضمین درآمد و ارائه مزایای شغلی، وعده عودت مبالغ دریافت شده را در نخستین حقوق پرداختی آن‌ها بیان کرده بود.

وی با بیان اینکه با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات تخصصی و جست‌وجوهای هوشمندانه در فضای مجازی سرانجام هویت متهم به دست آمد، تصریح کرد: متهم در کمترین زمان ممکن توسط مأموران در منزل خود دستگیر شد.

کلاهبرداری ۶۵۰ میلیون ریالی از متقاضیان کار

سرهنگ مرتضوی با اشاره به کلاه‌برداری ۶۵۰ میلیون ریالی از متقاضیان کار توسط این شخص، اضافه کرد: این فرد در تحقیقات صورت گرفته بیان کرد که با هدف کسب درآمد اقدام به انتشار آگهی‌های جعلی استخدام تایپیست در منزل کرده و پس از دریافت مبالغی از متقاضیان، تلفن همراه خود را از دسترس خارج کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان و به خصوص افراد جویای کار، مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که در سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود باشند و پس از رؤیت و اتمام کار یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله، هرگونه تبادل وجهی حتی مبالغ اندک را به صورت حضوری انجام دهند.

کد خبر 567534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.