اطفای آتش‌سوزی شهربازی ناهارخوران

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: علت اصلی این آتش‌سوزی جوشکاری و وجود مواد قابل اشتعال در اطراف محل بوده است. این حادثه مصدومی نداشته و با حضور و عملیات سریع تیم اعزامی آتش‌نشانی حریق مهار شد و به سایر تجهیزات سرایت نکرد.

موسی‌الرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه یک مورد حریق در شهربازی ناهارخوران به سامانه ۱۲۵ گزارش داده شد که بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی یک تیم عملیاتی از ایستگاه شماره شش آتش‌نشانی گرگان به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد یکی از وسیله‌های بازی با نام کشتی صبا دچار حریق شده که تیم عملیاتی سریعاً اقدام به اطفای حریق کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان صفری با اشاره به علت حادثه، خاطرنشان کرد: ظاهراً شرکت مربوطه به سرویس تجهیزات در محل حادثه بر روی این وسیله بازی مشغول جوشکاری بوده که به علت ریختن جرقه‌های جوشکاری بر روی وسیله و وجود انبار وسایل نگهداری رنگ و تینر در نزدیکی آن, کشتی صبا دچار حریق می‌شود و به دلیل استفاده از وسایل سریع‌الاشتعال، حریق بلافاصله شدت می‌گیرد.

صفری گفت: این حادثه مصدومی نداشته و با حضور و عملیات سریع تیم اعزامی آتش‌نشانی حریق مهار شد و به سایر تجهیزات سرایت نکرد.

وی با بیان اینکه وجود کپسول‌های آتش‌نشانی جهت استفاده و اطفای حریق در لحظات اول خیلی مهم است، اظهار کرد: علت اصلی آتش‌سوزی هنگام جوشکاری، وجود مواد قابل اشتعال در اطراف محل کار است که قبل از اقدام به جوشکاری می‌توان با حفظ تمیزی ِمحل کار و سایر کنترل‌های ایمنی، از وقوع آن جلوگیری کرد.

کد خبر 567505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.