سپاهان صفر- الدحیل یک/ تنبیه بی‌دقت‌ها به دست اولونگا

تیم فوتبال سپاهان در شبی که بارها موقعیت های تک به تک را از دست داد، مغلوب الدحیل قطر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دوم گروه D لیگ قهرمانان آسیا، امشب_بیست‌ویکم فروردین‌ماه_ از ساعت ۲۱:۴۵ تیم‌های سپاهان ایران و الدحیل قطر در ورزشگاه ملک عبدالله به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر الدحیل به پایان رسید.

هفته دوم گروه D لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲

دیدار تیم‌های سپاهان ایران- الدحیل قطر

ورزشگاه: ملک عبدالله (بریده، عربستان)

تماشاگر: حدود ۱۰۰ نفر

گل‌: مایکل اولونگا (دقیقه ۸۴) برای الدحیل

اخطار: فرشاد احمدزاده (دقیقه ۲۶) از سپاهان- لوئیز جونیور (دقیقه ۹)، المعز علی (دقیقه ۴۱) از الدحیل

سپاهان: رشید مظاهری، گئورگی گولسیانی، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، سروش رفیعی (۸۲- رضا میرزایی)، فرشاد احمدزاده (۸۵- یاسین سلمانی)، محمدرضا حسینی (۷۳- میلاد جهانی)، سجاد شهباززاده (۷۳- جلال الدین علیمحمدی) و شهریار مغانلو

سرمربی: محرم نویدکیا

الدحیل: صلاح زکریا، توبی آلدرویرلد، بسام الراوی، محمد علاءالدین (۸۹- محمد موسی)، سلطان البریک، کریم بوضیاف، لوئیز جونیور (۶۵- عاصم مادیبوتائه هی نام (۷۹- عبدالله عبدالسلام)، المعز علی، ادمیلسون جونیور و مایکل اولونگا

سرمربی: ارنان کرسپو

داور: سیواکورن پو-اودوم (تایلند)

شرح بازی:

مصاف دو مدعی اصلی صعود از گروه D لیگ قهرمانان آسیا در حالی آغاز شد که در همان ابتدا این سپاهان بود که می‌توانست روی یک موقعیت تک به تک توسط شهباززاده به گل برسد اما تیر دروازه مانع یک گل زودهنگام شد. در ادامه تیمی که سوار بر بازی بود سپاهان بود اما شاگردان محرم به جز یکی دو ضربه ایستگاهی خطرناک موقعیتی روی دروازه الدحیل به وجود نیاوردند. در دقایق پایانی نیمه نخست نیز الدحیل مالک توپ و میدان بود که این تیم نیز آنچنان برای گلزنی به آب و آتش نزد تا در یک ۴۵ دقیقه متعادل، دو تیم با نتیجه تساوی راهی رختکن شوند.

سپاهان نیمه دوم را هم مانند نیمه نخست خوب آغاز کرد و این بار در طول یک ربع ابتدایی دو بار صاحب موقعیت تک به تک شد که بی دقت مهاجمان این تیم سپاهان را از رسیدن به گل محروم کرد. با گذشت یک ربع ابتدایی نیمه دوم، الدحیل رفته رفته بر بازی سوار شد و چند موقعیت بسیار خوب به دست آورد که با خوش شانسی سپاهان این موقعیت‌ها به گل راه پیدا نکرد. با این وجود اما الدحیل آنقدر حملات خود را ادامه داد تا بالاخره در دقیقه ۸۴ روی ارسال تیز المعز علی و ضربه سر اولونگا از بین مدافعان سپاهان به گل رسید. حملات سپاهان در دقایق باقیمانده تنها یک بار می‌رفت با گل تساوی همراه شود که آن یک بار هم با ضربه بسیار بی دقت سلمانی از دست رفت.

بدین ترتیب سپاهان در شبی که قدر موقعیت‌های عالی خود را ندانست به دست اولونگا، مهاجم زهردار و موقعیت شناس حریف تنبیه شد تا خوب بفهمد رقابت‌های آسیایی جای بی دقت و خراب کردن موقعیت‌ها مثل لیگ برتر نیست.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۸۴- الدحیل) - ارسال تند و تیز المعز علی از کنج محوطه جریمه در میان مدافعان وسط سپاهان با ضربه سر اولونگا تبدیل به گل شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۳- پاس حسینی منجر به تک به تک شدن شهباززاده شد اما ضربه پای چپ او از مرکز محوطه جریمه به تیر دروازه الدحیل برخورد کرد.

دقیقه ۱۷- ضربه ایستگاهی سپاهان در موقعیتی خوب توسط اسماعیلی فر محکم نواخته شد که ضربه آنچنان خوب نبود و از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۱- توپ در محوطه جریمه به شهریار مغانلو رسید و ضربه کاتدار او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۷- کرنر ارسالی از سمت چپ در تیر دور با ضربه سر خطرناک بسام الراوی همراه شد که رشید مظاهری با جاگیری خوب توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه ۴۹- بوضیاف، هافبک دفاعی الدحیل با یک تک خطرناک با استوک‌های خود روی مچ پای حسینی رفت اما داور تایلندی هیچ اعتقادی به خطا و جریمه شخصی او نداشت!

دقیقه ۵۴- روی اشتباه آلدرویرلد، مدافع الدحیل، محمدرضا حسینی با دروازه بان الدحیل تک به تک شد اما ضربه نهایی او از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت تا دومین موقعیت تک به تک هم توسط شاگردان محرم از دست برود.

دقیقه ۵۶- برخورد محکم ساعد آلدرویرلد به فک مغانلو منجر به مصدومیت او و درگیری لفظی این دو بازیکن شد.

دقیقه ۵۸- حرکت یک دوی شهباززاده با رفیعی در نهایت منجر به موقعیت خوب برای شهباززاده شد که ضربه چیپ او از زاویه بسته از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۰- پاس در عمق حسینی این بار منجر به تک به تک شدن مغانلو شد اما ضربه او پس از رد شدن از دروازه بان این بار توسط آلدرویرلد از روی خط دروازه الدحیل برگشت داده شد.

دقیقه ۶۵- ارسال جونیور از سمت چپ می‌رفت که با دفع ناقص نژادمهدی وارد دروازه خودی شود اما توپ به بیرون رفت تا تنها یک ضربه کرنر نصیب الدحیل شود.

دقیقه ۶۶- ارسال بوضیاف از سمت راست در یک قدمی دروازه سپاهان جلوی پای تائه هی افتاد اما در کمال ناباوری ضربه او از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۸۲- در یک حمله خطرناک از سمت چپ الدحیل، ارسال تیز جونیور به دهانه دروازه سپاهان را رشید مظاهری دفع کرد.

اتفاق ویژه:

تشویق ۹۰ دقیقه‌ای هواداران الدحیل با بلندگو اتفاق عجیب این دیدار بود.

بهترین بازیکن:

مایکل اولونگا با گلی که تعیین کننده امتیازات بازی بود بهترین بازیکن میدان لقب گرفت.

کد خبر 567502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.