تلاش شورای ششم برای تحقق شعار سال در اهواز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شهر اهواز می‌تواند در حوزه مدیریت شهری نقش بسیار کلیدی در افزایش کمی شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد و از طرفی خدمات این حوزه را ارتقا و به دنبال آن اشتغال‌زایی را نیز توسعه دهد.

احمد سراج در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری کردند؛ چرا که ایشان معتقد هستند، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در بخش تولید، کمیت و کیفیت مؤثر واقع شوند و در عین حال اشتغال‌زا باشند.

وی افزود: با توجه به گفته مقام معظم رهبری، شرکت‌های دانش‌بنیان باید به معنای واقعی کلمه بیایند و به‌عنوان پشتوانه علمی و عملی تولید وارد عرصه شوند. انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی با افرایش ۳۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جدید برآورده نمی‌شود و ایشان معتقد هستند این آمار باید در سال ۱۴۰۱ صددرصد افزایش یابد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: هر حوزه و مجموعه‌ای که در نظام جمهوری اسلامی ایران فعال است، باید در مسیر افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان گام بردارد تا بتوانیم افزایش صددرصدی را محقق کنیم که به نوعی تقویت جریان تولید، اشتغال‌زایی و مطالبه مردمی را نیز به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: شهر اهواز می‌تواند در حوزه مدیریت شهری نقشی بسیار کلیدی در افزایش کمی شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد و از طرفی خدمات این حوزه را ارتقا دهد و به دنبال آن اشتغال‌زایی را نیز توسعه دهد.

سراج با اشاره به ظرفیت‌های اهواز در راستای ایجاد زمینه برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، ادامه داد: در اهواز دانشگاه‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی، محیط زیست، فنی و مهندسی، بهداشت و بخش‌های مختلف علمی و افراد نخبه صاحب سبک و صلاحیت وجود دارد که می‌تواند پشتوانه شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

وی تصریح کرد: در ابتدا با ارتباط و تعامل با دانشگاه‌ها می‌توانیم از آنها برای همکاری دعوت کنیم، همچنین لازم است با توجه به نظر مساعد دولت نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان و مطالبه مردمی، از دانشگاه‌ها بخواهیم تا با تسهیل مراحل تشکیل این شرکت‌ها و دریافت مجوز زمینه فعالیت افراد صاحب صلاحیت فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص دعوت همکاری از شرکت‌های ثبت شده، فعال و افراد ذی‌صلاح برای ثبت شرکت دانش‌بنیان، ادامه داد: حدود چهار ماه پیش موضوعی تحت عنوان احداث پارک بزرگ علم و فناوری متکی بر شرکت دانش‌بنیان توسط شورای اسلامی شهر در دانشگاه شهید چمران مطرح شد و با رئیس این دانشگاه جلساتی در این خصوص برگزار شد که نتایج مطلوبی را به دنبال داشت.

وی با اشاره به درخواست دانشگاه چمران به شهرداری و شورای اسلامی شهر برای تسهیل در فرآیند احداث پارک بزرگ علم و فناوری در دانشگاه شهید چمران، اضافه کرد: سازوکار بیانات و مطالبه رهبری در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان پیش از انتخاب شعار سال در اهواز در حال اجرایی شدن بود و امروز عزم جدی‌تری در زمینه مطالبه رهبری برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در اهواز وجود دارد.

سراج خاطرنشان کرد: امیدواریم تمام دستگاه‌ها در زمینه تحقق شعار سال ورود کنند و در این راستا طی بازه زمانی کوتاهی شاهد احداث پارک بزرگ علم و فناوری با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در اهواز باشیم.

کد خبر 567444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.