رفع تصرف ۴۰ هزار متر از اراضی ملی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی

رئیس اداره حقوقی محیط‌زیست استان مرکزی از رفع تصرف بیش از ۴۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در سال گذشته خبر داد و گفت: از تصرفات غیرقانونی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست جلوگیری و وفق مقررارت برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدهادی معین السادات، اظهار کرد: بیش از ۴۰ هزار متر مربع از اراضی ملی مناطق حفاظت شده استان که توسط متخلفان با تغییر کاربری به باغ، زمین کشاورزی و ساخت و ساز غیرمجاز، تصرف شده بود با پیگیری‌های یگان حفاظت محیط‌زیست استان و دستور مقام قضائی رفع تصرف شدند.

وی افزودد: مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست، تابع مقررات ویژه‌ای بوده و هرگونه دخل و تصرف خارج از ضوابط و مقررات سازمان حفاظت محیط‌زیست ممنوع است، اما متأسفانه بعضی از افراد به منظور سودجویی و تصرف منابع ملی و یا به دلیل عدم آگاهی درخصوص این مناطق، باعث تخریب و برهم زدن اکوسیستم در مناطق می‌شوند.

رئیس اداره حقوقی محیط‌زیست استان مرکزی تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان در جهت حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند و با تخریب‌کنندگان و زمین خواران اراضی ملی به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، در استان مرکزی هفت منطقه تحت مدیریت محیط‌زیست و شش منطقه شکار ممنوع مصوب شده که حدود ۱۰.۵ درصد مساحت کل استان را شامل می‌شوند.

کد خبر 567439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.