لزوم تشکیل دبیرخانه دائمی ستاد سفر شهر اصفهان

سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _یکشنبه بیست و یکم فروردین‌ماه_ با حضور مسئولان ستاد خدمات سفر شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _یکشنبه بیست و یکم فروردین‌ماه_ با حضور مسئولان ستاد خدمات سفر شهر برگزار شد.

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه، اظهار کرد: در میدان امام (ره) و در مراکز تاریخی که با جمعیت بسیاری روبرو هستیم باید نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها همچون پارکینگ توجه شود.

وی با بیان اینکه تمام اعضای شورای اسلامی بر دائمی شدن ستاد و دیگر خدمات همچون اتوبوس گردشگری تاکید داشتند، افزود: با توجه به آمار ارائه شده اطلاع رسانی مورد توجه قرار گیرد تا مسافران به درستی راهنمایی شوند، زیرا بیشتر از ۵۰ درصد مسافران بنابر قول خودشان اطلاعات را از مبدا دریافت کردند.

دبیرخانه دائمی ستاد سفر تشکیل شود

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: فعالیت ستاد خدمات سفر در نوروز نشانه یک کار جهادی است، در این راستا باید دبیرخانه دائمی ستاد سفر برای پایش، هماهنگی و سیاست‌گذاری‌ها شکل بگیرد.

وی ادامه داد: گزارش‌های ارائه شده بیشتر جنبه عملکردی داشت، اما شاخص خروجی در آن وجود نداشت تا درآمدها و هزینه‌های متأثر از سفرها بر اصفهان مشخص شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان از طراحی چند سوال خبر داد و گفت: انتظار داریم مدیریت شهر متناسب با سوالات پاسخ‌ها را آماده کند تا بتوان بخشی از مسیر سیاست‌گذاری‌ها را طی کرد.

عباس حاج رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهور به اصفهان پیشنهاد داد: موضوع قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران همزمان با این سفر پیگیری شود تا مسافران و گردشگران برای مسافرت به این کلانشهر با سختی مواجه نشوند.

ارائه پیام فرهنگی به مسافران و گردشگران

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر نیز با بیان اینکه مردم از ما توقع دارند هم شأن با شهر شهیدان اقداماتی را انجام دهیم، گفت: اقداماتی که در حوزه ایثارگری و شهادت در ورودی‌های شهر انجام شده باید بیشتر و در شأن شهدا صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: هر کسی که به اصفهان سفر می‌کند باید پیامی از اصفهان با خود ببرد و چیزی که ما را متفاوت می‌کند داشتن پیام فرهنگی برای مسافران و گردشگران است.

معرفی هنر اصفهان با ایجاد بازارچه‌های محلی

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: مدیریت خوبی در تعطیلات نوروزی در ستاد انجام شد هر چند کار سختی داشتند اما اگر همین تشکیلات را در مناطق به عنوان مدل کوچک‌تر داشتیم خدمات راحت‌تر و کیفی‌تر انجام می‌شد.

وی ادامه داد: می‌توان ظرفیت‌های ورودی شهر را شناسایی کرد و با ایجاد کمپ و اقامتگاه بیشتر بار باغ فدک را کمتر کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مانند اتوبوس گردشگری مستقر در باغ فدک در دیگر نقاط شهر نیز چنین خدمتی را باید فراهم می‌کردیم، افزود: جای نمایشگاه صنایع دستی در ورودی‌های شهر خالی بود که می‌توان با ایجاد بازارچه‌های محلی از پتانسیل اصناف برای معرفی هنر اصفهان بهره برد.

ایجاد چند محل اسکان اضطراری و کمپینگ در اصفهان

امیر سامع، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: آماده سازی شهر در بخش فضای سبز، ایمنی، ترافیک‌، حمل و نقل و.. قابل تقدیر است، اما باغ فدک دارای ظرفیت بیشتر و نیازهای بسیاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اصفهان باید چند محل اسکان اضطراری و کمپینگ داشته باشد، البته باید از بودجه ملی و استانی در این راستا بهره مند شویم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در شهر از نظر سرویس بهداشتی و پارکینگ مشکل داریم گفت: حضور برخی دستگاه‌های استان در ستاد کمرنگ بود و یا دیرتر پیوستند و یا کمتر حضور داشتند.

راه‌اندازی سازمان گردشگری در شهرداری اصفهان

محمد رضا فلاح، رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه ستاد گردشگری در طول سال باید فعال باشد، پیشنهاد داد: شهرداری سازمان گردشگری را با توجه به ویژگی‌های شهر اصفهان و نیازی که وجود دارد طراحی و شکل دهد تا بتوان جذب گردشگر را قوت ببخشیم.

ثبت تجارب به بهبود فرآیندها کمک می‌کند

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: نیازمند روند نگاری از فرایند نوروز هستیم تا نواقص را برطرف کنیم و این ثبت تجارب نیز به بهبود فرآیندها کمک می‌کند.

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده در همه حوزه‌ها باید با کلانشهرهای دیگر و حتی ادوار گذشته مقایسه شود.

دیدگاه مدیریت شهر بر دائمی شدن ستاد خدمات سفر است

مهدی بقایی، معاون خدمات شهری شهردار اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: بسیاری از اعضای ستاد دارای پیشینه فعالیت ۱۵ ساله به عنوان عضو در ستاد بودند و تجربه آنها امسال بسیار به کار آمد.

وی با تشکر از حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در ستاد، برنامه‌ها و رصد اقدامات توسط آنها، افزود: به محض دیدن نقصی اعضای شورا به ما اطلاع می‌دادند که با سرعت نسبت به رفع آن اقدام می‌شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه دیدگاه مدیریت شهر نیز بر دائمی شدن ستاد سفر است، تصریح کرد: در این راستا به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهیم کرد که در آینده همه ظرفیت هتل‌های اصفهان پر شود تا نیاز به هتل‌های جدید داشته باشیم و با ساخت مراکز جدید تعداد سفرها به اصفهان را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید رویکرد اقتصادی به مباحث در شهر داشته باشیم به ویژه در حوزه گردشگری که اگر گردشگر به اصفهان بیاید چرخ اقتصادی شهر اصفهان نیز می‌چرخد.‌

کد خبر 567435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.