انتشار مجموعه «آشپزخانه پرماجرا» برای کودکان

مجموعه دوازده‌ جلدی «آشپزخانه پرماجرا» نوشته «زهرا عبدی» برای کودکان منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا عبدی، نویسنده کتاب «آشپزخانه پرماجرا» گفت: «سارا» کاراکتر موفرفری این مجموعه به آشپزی علاقه‌مند است و در هر کتاب با کمک وسایل آشپزخانه یک قصه کوچک و تازه می‌آفریند. هربار سارا به مشکلی برمی‌خورد، سماور، قوری، قاشق و چنگال و سایر وسایل آشپزخانه به کمک او می‌آیند و از تجربیات خود برای سارا می‌گویند.

وی افزود: بسیاری از بچه‌ها به آشپزی علاقه‌مند هستند. آشپزی می‌تواند به رشد مهارت‌های گوناگون در کودک کمک کند، اما ترس بی‌دلیل برخی والدین، مانع از بهره‌بردن کودکانشان از هنر آشپزی می‌شود. با توجه به گروه سنی هر کودک، والدین می‌توانند وسایلی را در اختیار کودک قرار دهند. از آماده کردن یک ظرف سالاد ساده تا پخت غذاهای کمی پیچیده! بسته به توانمندی هر کودک و با کنترل شرایط توسط والد، کودک می‌تواند ظرفی را آماده پذیرایی از اعضای خانواده کند.

عبدی افزود: ما باید کودک را به فروشگاه ببریم و حتی در انتخاب وسایل مورد نیاز آشپری، نظر او را بپرسیم. دقت و انتخاب، میل کودک را تقویت خواهد کرد. هر فرد ذائقه خاصی دارد. وقتی کودک را به میوه‌فروشی یا فروشگاه ببریم، متوجه خواهیم شد که به کدام دسته از مواد غذایی علاقه بیشتری دارد. میل به بقا موجب می‌شود غذا خوردن، از اولویت‌های هر فرد باشد. وقتی کودک، بتواند خودش به تنهایی غذایی را آماده کند، اعتماد به نفس بالایی به او خواهد داد. دختر من سارا، وقتی خیلی کوچک بود اصرار داشت آشپزی کند. اطرافیان با این درخواست دخترم مخالفت می‌کردند. فکر می‌کردند یک بچه فقط مواد غذایی را خراب می‌کند یا آشپزخانه را کثیف می‌کند؛ اما سارا تلاش کرد و در سن کم توانست غذاهای مختلفی را به خوبی بپزد.

به گزارش ایمنا، کتاب «آشپزخانه پرماجرا» به‌صورت تمام‌رنگی توسط انتشارات اعلایی راهی بازار نشر شده است. پیش‌تر نیز از این نویسنده مجموعه دوازده جلدی «شکرگزاری» و مجموعه «قصه‌های به‌یادماندنی» به چاپ رسیده است.

کد خبر 567405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.