نقشه راه نامیبیا برای راه اندازی ارز دیجیتال ملی

یوهانس گاواکساب (Johannes Gawaxab)، رئیس بانک مرکزی نامیبیا (BON)، اخیراً تأیید کرد که بانک مرکزی این کشور اکنون در حال برنامه ریزی برای راه اندازی ارزدیجیتال ملی (CBDC) است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در اظهاراتی که توسط Namibia Daily News منتشر شد، گاواکساب اشاره کرد که افزایش علاقه به کریپتوهای خصوصی ممکن است بانک مرکزی را مجبور به اقدام کند.

وی گفت: تعداد و ارزش رمزارزها افزایش یافته است و امکان فعالیت دنیای مالی خارج از کنترل دولت‌ها و بانک‌های مرکزی را افزایش داده است. بنابراین نیاز است که بانک‌های مرکزی برنامه ارز دیجیتال روشنی برای تقویت قدرت بانک مرکزی بر پول و حفظ کنترل بر سیستم پرداخت داشته باشند.

دستور کار ارز دیجیتال نامیبیا

در رابطه با دستور کار پیشنهادی ارز دیجیتال نامیبیا، گاواکساب در این گزارش نقل کرده است که تاکید می‌کند چنین دستور کاری تنها در صورتی باید پذیرفته شود که محصول مورد پذیرش بین دولت‌ها، مؤسسات مالی و عموم مردم باشد. در همین حال، رئیس BON پیشنهاد کرد که در حالی که بانک مرکزی به دنبال راه‌اندازی CBDC است، سیاست‌گذاران کشور نیز باید از تأثیر بالقوه روی ثبات مالی که با راه‌اندازی چنین ارز دیجیتالی همراه است، آگاه باشند.

کد خبر 567383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.