رشد ۶۵ درصدی پرداخت صدقه/تاسیس ۳۵۲ مرکز نیکوکاری در محلات

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان از رشد ۶۵ درصدی کمک‌های مردم خیر و نیکوکار استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل خبرداد و گفت: ۵۳۲ مرکز نیکوکاری در محلات تأسیس شده است که با شناسایی نیازمندان هر محله، با حفظ عزت و کرامت، منابع را از مردم جمع آوری کنند و به دست این خانواده‌ها برسانند.

کریم زارع در گفت‌وگو با ایمنا، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ مشارکت خیران و نیکوکاران در پرداخت صدقه، زکات، کفاره و طرح اکرام ایتام، ۶۵.۷ درصد رشد یافته که نشان‌دهنده اعتماد بیش از پیش مردم به کمیته امداد است.

وی میزان کمک‌های مردمی را نشان‌دهنده دیدگاه انسان دوستانه مردم استان اصفهان دانست و افزود: کمک‌های مردمی در قالب صدقه، طرح اکرام ایتام و محسنین، زکات، مراکز نیکوکاری و برنامه‌های مناسبتی از جمله جشن‌های نیکوکاری، عاطفه‌ها و … جمع‌آوری می‌شود و حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی علاوه بر ساماندهی این روند خیرخواهانه، مسئولیت توسعه و ترویج فرهنگ انفاق، نیکوکاری و احسان بین آحاد جامعه را به عهده دارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بیان اینکه تمام مبالغ پرداختی برای رفع نیازهای مددجویان در سرفصل‌های مسکن، ایجاد اشتغال، تهیه جهیزیه، امور درمانی و فرهنگی و آموزشی هزینه می‌شود، گفت: امیدواریم سهم خیران امسال نیز افزایش یابد تا شاهد بهبود شرایط زندگی محرومان باشیم.

وی با اشاره به کمک‌های کمیته امداد به نیازمندانی که تحت پوشش این نهاد نیستند، خاطرنشان کرد: ۵۳۲ مرکز نیکوکاری در محلات با این هدف تأسیس شده است که با شناسایی نیازمندان هر محله، با حفظ عزت و کرامت، منابع را از مردم جمع‌آوری کنند و به دست این خانواده‌ها برسانند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه تمامی کمک‌های جذب شده برای تأمین رفاه مددجویان و توانمندسازی آنها هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم نیکوکار می‌توانند در پرداخت‌های نقدی، صدقات و طرح‌های ویژه کمیته امداد از طریق شماره گیری #۰۳۱۸۸۷۷ مشارکت و نسبت به پرداخت کمک‌های خود اقدام کنند.

کد خبر 567381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.