افزایش حقوق‌ مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه

میزان افزایش حقوق حداقلی‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی مشخص شده است و اکنون تعیین میزان افزایش حقوق سایر سطوح درآمدی در جلسات کارشناسی ادامه دارد. به گفته مدیرعامل این سازمان، افزایش حقوق‌ها در اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به‌تازگی «محمدحسن زدا» سرپرست اسبق سازمان تأمین اجتماعی، در صفحه اینستاگرامی خود درباره چگونگی افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تعیین حداقل حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تابعی از ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی است که بر اساس آن، شورای عالی کار هرسال حداقل حقوق را تعیین می‌کند و سازمان تأمین اجتماعی مکلف است که همان را برای حداقلی‌بگیران اعمال کند.

وی افزود: بر این اساس، کسانی که در سال گذشته حقوق پایه آنان دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بوده، با مصوبه شورای عالی کار، حقوقشان به چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تومان رسیده است.

این کارشناس حوزه تأمین اجتماعی گفت: برای سایر سطوح درآمدی نیز ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی حاکم است که حقوق باید بر اساس هزینه زندگی تعیین شود. اکنون منتظر هستیم تا سازمان تأمین اجتماعی، سایر سطوح را مشخص کند؛ زیرا مانند شورای عالی کار نیست و باید سازمان درباره آن تصمیم بگیرد.

زدا ادامه داد: سال ۹۸ برای اولین بار جلسه تعیین مزد سایر سطوح درآمدی از طریق اینستاگرام و به صورت زنده برای همه بازنشستگان پخش شد تا در جریان تصمیم‌گیری قرار بگیرند. نمایندگان کانون عالی و کارشناسان سازمان حضور داشتند و هر دو گروه، نظرات خود را اعلام و در نهایت تصمیم نهایی اخذ شد. از معدود سال‌هایی بود که بعد از تصمیم‌گیری، اعتراضات کمی داشتیم و نشان داد اگر به مردم اعتماد داشته باشیم و آن‌ها را در جریان تصمیم‌گیری قرار دهیم، هماهنگی بیشتری خواهند داشت.

وی افزود: اکنون در شرایطی هستیم که سازمان قصد دارد این تصمیم را بگیرد. از مدیران فعلی می‌خواهم که اگر صلاح دانستند یک بار دیگر تجربه مفید سال ۹۸ را تکرار کنند. در جریان جزئیات گذاشتن مردم، حق آن‌ها است.

به گزارش ایمنا، از مجموع جمعیت تحت پوشش این سازمان، ۳۷ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۴۶۹ نفر بیمه شده و هفت میلیون و ۲۰۹ هزار و ۵۴۲ نفر مستمری‌بگیر هستند. از مجموع بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی تا پایان اسفند سال ۹۹، ۱۴ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۱۸۸ نفر در ردیف بیمه شده اصلی و ۲۲ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۲۸۱ نفر به عنوان بیمه شده تبعی قرار دارند

کد خبر 567357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.