همکاری بخشداری‌های لندن برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی

شورای شهر لندن در همکاری با سازمان چتری «لاندن‌هایر» از پنج برنامه همکاری دانش‌محور جدید برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی تحت رهبری منطقه‌های شهری و چهار دانشگاه سراسر لندن خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همکاری دانش‌محور شورای شهر لندن و سازمان «چتری لاندن‌هایر» (London Higher) برای حمایت از برنامه‌های آب‌وهوایی «پان‌لندن»، راه را برای ارتباط دانشگاهیان و سیاست‌گذاران شهری در این زمینه تحت رهبری منطقه‌های لندن هموار کرده است. این همکاری امکان استفاده از بهترین شواهد و داده‌های موجود را برای منطقه‌های لندن فراهم می‌آورد و به شرکای آموزش عالی این برنامه مشارکتی، کمک می‌کند تا نقش خود را در زمینه رهبری مدنی جامعه ایفا کنند.

سازمان چتری لاندن‌هایر یکی از بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین انجمن‌ها و شبکه‌های دانشگاهی منطقه‌ای در بریتانیا است که نمایندگی تقریباً ۵۰ دانشگاه و کالج آموزش عالی در لندن و طیف وسیعی از ارائه‌دهندگان خدمات جایگزین در این بخش و مراکز پردیس را برعهده دارد. این سازمان به‌عنوان حامی آموزش عالی (HE) در لندن فعالیت می‌کند و مجری برنامه‌های کلیدی است که هر یک دارای پروژه‌های مجزا، جریان تحقیقاتی و فعالیت‌های حمایتی خاص خود است. همکاری دانش‌محور نیز یک استراتژی مستقل و فعالیت مشاوره‌ای بازاریابی و ارتباطات است که از بخش‌های آموزش عالی دانشگاه‌ها و تحقیقات مبتنی بر هوشمندی حمایت می‌کند. هر همکاری دانش‌محور یک رابطه دوطرفه محسوب می‌شود.

در برنامه همکاری دانش‌محور شورای شهر لندن و لاندن‌هایر، اقدامات محلی برای مقابله با وضعیت اضطراری آب‌وهوایی با استفاده از تحقیقات دانشگاه‌های زیرمجموعه لاندن‌هایر طرح‌ریزی می‌شود و دانشگاهیان برای پیاده‌سازی طرح‌ها در دنیای واقعی و همکاری با جوامع سراسر شهر از تجربیات منطقه‌های لندن بهره خواهند برند.

همکاری دانش‌محور شورای شهر لندن و لاندن‌هایر به‌عنوان پلی میان بخش‌های محلی و دانشگاهی شهر عمل می‌کند و می‌تواند الگویی برای شکل‌گیری روابط گسترده‌تر میان این بخش‌ها در آینده باشد. حمایت از این برنامه همکاری با داده‌ها و اطلاعات واقعی و به‌روز، همچنین همگام نگه داشتن آن با ادبیات مرتبط با سیاست‌های جدید شهری، به سیاست‌گذاران کمک می‌کند با درک نیازهای منطقه‌های مختلف شهر به بهترین شکل ممکن به آن‌ها پاسخ دهند.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و محیط‌زیست شورای شهر لندن ضمن ابزار خوشحالی از این همکاری که امکان پیوستن اقشار دانشگاهی و سیاسی را برای پیوستن به نیروهای عملیاتی طرح مقابله با تغییرات آب‌وهوایی فراهم می‌آورد، گفت: «این‌گونه مشارکت‌ها باعث می‌شود در زمینه دستیابی به اهداف و برنامه‌های مدیریت شهری در راستای کاهش انتشار کربن و ایجاد آینده‌ای پایدارتر و فراگیرتر، همه در کنار هم برای شهر تلاش کنند.»

عضو شورای شهر لندن گسترش چشمگیر مشارکت‌ها و هم‌راستایی تخصص‌های گوناگون در مناطق و مؤسسات مختلف در راه رسیدن به یک هدف بزرگ که در همکاری فعلی مقابله با تغییرات آب‌وهوایی است را عاملی تقویت‌کننده برای برنامه‌های فعلی و آتی شورای شهر و عنصری برای شکوفایی این برنامه‌ها دانست و گفت: «با هم می‌توانیم راه‌حل‌هایی برای ایجاد زندگی سبز شهری در جوامع خود ایجاد و از این راه‌حل‌ها حمایت کنیم، اطمینان حاصل کنیم که گذار به اقتصاد مبتنی بر برآیند کربن‌صفر با حذف آلاینده‌های کربنی از بهترین راه‌حل‌ها در این زمینه است و مهارت‌ها و مشاغلی ایجاد کنیم که شهروندان و حتی سیاره ما به‌شدت به آن‌ها نیاز دارند.»

مدیرعامل لاندن‌هایر نیز با بیان حس رضایت و مسرت خود نسبت به اتحاد شورای شهر لندن و این سازمان چتری برای پیاده‌سازی پنج پروژه بلندپروازانه مقابله با تغییرات آب‌وهوایی در سراسر لندن گفت: «همکاری دانش‌محور شورا و لاندن‌هایر برای پیاده‌سازی این برنامه‌ها نمایانگر یک احساس واقعی از مشارکت‌های بین‌شهری است که در وهله کنونی میان بخش‌های اصلی و مقامات عالی‌رتبه دو نهاد با دربرداشتن تخصص‌های پایه و الزامی و علاقه واقعی به مسأله و حل مسأله شکل گرفته است. امیدواریم با معرفی شورای شهر لندن به دانشگاه‌های سراسر شهر بتوانیم بنای اولیه ایجاد ارتباطات طولانی‌مدت بین شوراهای محلی و بخش‌های دانشگاهی را پایه‌گذاری و کمک کنیم از تخصص دانشگاه‌ها و تلفیق آن با تجربه منطقه‌ها در سطح شهر بهره برده شود.»

کد خبر 567351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.