کپنهاگ؛ پایتخت معماری جهان در سال ۲۰۲۳

کپنهاگ، پایتخت دانمارک، به‌عنوان پایتخت معماری جهان در سال ۲۰۲۳ انتخاب شده است؛ مدیران در نظر دارند به همین مناسبت، رویدادهای ویژه متعددی را در این شهر برگزار کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یونسکو با همکاری اعضای اتحادیه بین‌المللی معماران جهان در سال ۲۰۲۱ کپنهاگ را به‌عنوان پایتخت معماری جهان برای سال ۲۰۲۳ انتخاب کردند. در این راستا مدیران پایتخت دانمارک در حال آماده‌سازی برنامه‌های ویژه‌ای با محوریت معماری برای برگزاری جشن معماری سال ۲۰۲۳ هستند و در نظر دارند گردشگران و ساکنان شهر را به انجام فعالیت‌های متعددی در این زمینه سوق دهند. جالب است بدانید که سال ۲۰۲۳ در کپنهاگ به‌عنوان سال معماری نامگذاری شده و قرار است تحولات بسیاری در این زمینه برای شهر اتفاق بیفتد.

از مهم‌ترین برنامه‌هایی که مدیران کپنهاگ برای سال معماری آماده کرده‌اند می‌توان به "کپنهاگ؛ شهر همه" اشاره کرد که در این خصوص، گرد هم آوردن مردم، برای بزرگداشت دارایی‌های مشترک آن‌ها، یعنی تاریخ و معماری غنی شهر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

کپنهاگ؛ پایتخت معماری جهان در سال ۲۰۲۳

در حال حاضر، بیش از ۷۰ نهاد نظیر موزه‌ها و نمایشگاه‌ها برای برگزاری رویدادهای سال معماری اعلام آمادگی کرده‌اند و در نظر دارند برنامه‌های متنوعی در زمینه معماری برگزار کنند.

جالب است بدانید که افراد خلاق و علاقه‌مند نیز می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت شهر، ایده‌های خود را برای برگزاری رویدادهای سال معماری ارائه دهند و حتی به‌عنوان شرکا برنامه‌ها، به سرمایه‌گذاری بپردازند، مشروط بر این‌که، طرح‌های این افراد باید تنها با محوریت "معماری" انجام شود.

کپنهاگ؛ پایتخت معماری جهان در سال ۲۰۲۳

رویدادهای سال معماری کپنهاگ از ژوئیه سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد و تا اواخر دسامبر همان سال ادامه خواهد یافت. مدیران و برگزارکنندگان، در تمام طول سال رویدادهای ویژه‌ای را طراحی خواهند کرد که بر اساس آن امکان بازدید از ۵۰ شاهکار معماری شهر فراهم خواهد شد که تاکنون به روی عموم مردم بسته بوده است.

کد خبر 567348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.