اعزام آتش‌نشانان بروجرد به ١٠۶۴مورد حادثه و حریق

معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد گفت: آتش‌نشانان این سازمان طی سال گذشته ۱۰۶۴ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات را انجام داده‌اند.

نادر موسیوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی بروجرد دارای چهار ایستگاه آتش‌نشانی است که درمجموع با ٩٠ آتش‌نشان و گروه فنی خودرویی، مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی است.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات در سال ١۴٠٠ نسبت به پوشش ۶٣٢ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی اقدام کرده است، خاطرنشان کرد: این تعداد شامل آتش‎‌سوزی ٧٢ مورد منزل مسکونی، ١٢ مورد اماکن عمومی، ۶٩ مورد اماکن تجاری، ٨٢ مورد خودرو و موتور سیکلت، ٣٠٢ مورد فضای سبز و زمین‌های زراعی و ٩۵ مورد ضایعات و سایر موارد بوده است.

معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد تاکید کرد: آتش‌سوزی فضای سبز و زمین‌های زراعی با ٣٠٢ مورد، رتبه اول را به خود اختصاص داده و رتبه دوم آتش‌سوزی ضایعات با ٩۵ مورد رتبه دوم بوده است.

موسیوند تصریح کرد: ۴٣٢ مورد عملیات امداد و نجات در سال ١۴٠٠ توسط سازمان به انجام رسیده است که شامل ١٣ مورد ریزش آوار و کشف جسد، ١٩ مورد سقوط اشیا و اجسام، ٢٣۵ مورد محبوس شدن در آسانسور، چهار مورد غرق‌شدگی، دو مورد برق‌گرفتگی و حلقه‌آویز، دو مورد سقوط در چاه، ۵٨ مورد تصادف و سرنگونی با وسایل نقلیه، ٩ مورد چرخ گوشت و اجسام حلقوی، ٧۶ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، هشت مورد سقوط از ارتفاع، چهار مورد آب‌گرفتگی و سیلاب و دو مورد گازگرفتگی بوده است.

وی به امدادرسانی ٢٣۵ مورد محبوس شدن شهروندان در آسانسور اشاره کرد و گفت: ایمن‌سازی و سرویس تجهیزاتی همچون آسانسورها، درب‌های خروجی منازل، اتاق خواب‌ها و سرویس‌های بهداشتی انجام شده است تا به واسطه نقص در تجهیزات شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

کد خبر 567341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.