۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
چه افرادی نباید روزه بگیرند؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان گفت: کودکان و نوجوانانی که به سن تکلیف نرسیده‌اند، کم‌وزن و کم‌بنیه هستند، بهتر است روزه نگیرند؛ همچنین مادران باردار و شیرده در دسته افرادی قرار می‌گیرند که نباید روزه بگیرند.

رضا غیاثوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص افرادی که نباید روزه بگیرند، اظهار کرد: افرادی که مبتلا به دیابت نوع یک یا دیابت دوران کودکی و نوجوانی هستند، بیمارانی که نارسایی‌های مزمن کلیوی دارند و این بیماری باعث شده سطح کراتین و اوره خون در آن‌ها افزایش پیدا کند، افرادی که عمل پیوند کلیه انجام داده‌اند و افرادی که سنگ کلیه دارند، به دلیل اینکه در طول روز بدنشان دچار کم‌آبی و سنگ کلیه آن‌ها تشدید می‌شود، نباید روزه بگیرند.

وی در ادامه افزود: روزه گرفتن برای افرادی که نارسایی‌های شدید قلبی و ریوی دارند، افرادی که درگیر خونریزی از دستگاه گوارش مانند بیمارانی که مبتلا به زخم معده هستند، افراد مبتلا به صرع مقاوم به درمان و بیمارانی که مبتلا به میگرن شدید هستند مضر است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطرح کرد: کودکان و نوجوانانی که به سن تکلیف نرسیده‌اند، کم‌وزن و کم‌بنیه هستند بهتر است روزه نگیرند. همچنین مادران باردار و شیرده در دسته افرادی قرار می‌گیرند که نباید روزه بگیرند.

کد خبر 567334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.