نیویورک دادخواست علیه شرکت ماینینگ را رد کرد

قاضی دادگاه عالی ایالت نیویورک در شهرستان ییتس (Yates) به نفع شرکت استخراج ارز دیجیتال Greenidge Generation رای داد و دادخواست ارائه شده توسط ائتلافی از فعالان محیط زیست را رد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طبق یک بیانیه مطبوعاتی توسط Greenidge، قاضی دانیل دویل (Daniel Doyle) دادخواستی را که توسط گروهی از سازمان‌های زیست‌محیطی ، Sierra Club، سنکا Lake Guardian و کمیته حفظ دریاچه‌های Finger و همچنین تعدادی از افراد علیه هلدینگ‌های نسل Greenidge که در خصوص تلاش برای توقف عملیات استخراج در دریاچه سنکا ارائه شده بود، رد کرد.

این بیانیه همچنین خواستار توقف برنامه‌های گرینیج برای گسترش عملیات استخراج بیت کوین در تاسیساتی در درسدن (Dresden)، شهری با ۳۰۰ نفر جمعیت در شهرستان یتس شد. این شرکت در نظر دارد تا پایان سال ظرفیت خود را در نیروگاه گازی از ۱۷ هزار ماینر در حال کار به ۴۹ هزار افزایش دهد.

قاضی تصریح کرد که هیچ یک از متقاضیان کمتر از دو هزار فوت به محل پروژه زندگی نمی‌کنند، در حالی که هیئت برنامه‌ریزی محلی تمام اقدامات لازم را برای ارزیابی تأثیرات احتمالی پروژه بر محیط زیست انجام داد. طبق اعلام شرکت، این تصمیم پنجمین تلاش ناموفق برای اقدام قانونی علیه گسترش پروژه توسط نهادهای مختلف است.

جومن ویلیامز(Jumaane Williams)، کاندیدای فرمانداری ایالت نیویورک، از اعتراض به گرینیج حمایت کرد، که از فرماندار فعلی کتی هوچول (Kathy Hochul) خواسته است تا مجوز استخراج رمزارز اثبات کار در این ایالت را رد کند.

کد خبر 567332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.