تاثیر واکسن کرونا بر محافظت از بیماران سرطانی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن‌ها از اکثر بیماران سرطانی به خوبی محافظت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن کرونا بر بیماران سرطانی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۶۴ هزار بیمار سرطانی در ایالات متحده آمریکا که واکسن کرونا را دریافت کرده بودند، مورد ارزیابی قرار دادند.

محققان انواع سرطان، درمان‌های کلیدی و دیگر عوامل خطر مانند سن، جنس، نژاد، ابتلاء بیماران به بیماری‌های دیگر و محل زندگی آن‌ها را در نظر گرفتند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تزریق دوز دوم واکسن کرونا باعث شده است خطر ابتلاء به عفونت کووید -۱۹ در میان بیماران سرطانی، به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. این مطالعه نشان داد بیماران مبتلا به سرطان‌های خون مانند لوسمی، مولتیپل میلوما و لنفوم، در معرض خطر بالاتر ابتلاء به عفونت‌های جدید کووید -۱۹ نسبت به افراد مبتلا به سرطان‌های دیگر بودند.

به گفته محققان، انتظار می‌رود که این یافته‌ها به مراقبت از بیماران سرطانی مبتلا به کووید -۱۹ و توسعه درمان‌های سرطانی مبتنی بر سیستم ایمنی کمک شایانی می‌کند. در این صورت، متخصصان می‌توانند پیش‌بینی کنند که کدام گروه از بیماران ممکن است به درمان‌های خاص، مانند درمان‌هایی که به ظرفیت‌های ایمنی بیمار متکی هستند، بهترین پاسخ را بدهد. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا مشخص شود چگونه می‌توان از طریق واکسیناسیون از بیماران سرطانی محافظت کرد.

کد خبر 567295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.