مسیرهای برعکس دوچرخه؛ راهکار بهبود ترافیک در ولز

به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیون پوندی دولت ولز روی سفرهای فعال و نظارت بر تأثیر آن‌ها از طریق حسگرها، شورای شهر «مونموث شایر» بودجه‌ای مشخص به ایجاد مسیرهای دوچرخه در خلاف‌جهت مسیر اصلی اختصاص داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر «مونموث شایر» در ولز در راستای درک بهتر جریان ترافیک و الگوهای سفر وسایل‌نقلیه، دوچرخه‌سواران و عابران پیاده، به‌صورت ناشناس در حال جمع‌آوری داده‌های مربوطه و همکاری با آزمایشگاه‌های ارتقای فناوری حمل‌ونقل «ویواسیتی» (Vivacity) برای آزمایش استقرار حسگر در سه بخش "در حال حرکت"، "جریان ترافیک" و "الگوهای سفر" است که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند.

شورای شهر مونموث‌شایر به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیون پوندی دولت ولز در زمینه سفرهای فعال، بودجه‌ای را به بخش خطوط دوچرخه‌سواری در خلاف‌جهت مسیر اصلی خیابان‌ها اختصاص داد؛ چراکه برای مثال با وجود سیستم ترافیکی یک‌طرفه فعلی منطقه تاریخی و توریستی آبرگافنی (Abergavenny ) که مانعی مهم برای تردد فعال در این بخش به حساب می‌آید، مسیر دوچرخه‌سواری خلاف‌جهتی که اخیراً در مرکز شهر تعبیه شده است، به دوچرخه‌سواران این امکان را می‌دهد که مسیر مستقیمی را در سراسر شهر طی کنند و از خطر دور بمانند.

به‌کارگیری داده‌های حمل‌ونقل چندوجهی در ولز

مسیر دوچرخه خلاف‌جهت اصلی، در کنار ایمن‌تر کردن منطقه آبرگافنی برای دوچرخه‌سواری و ایجاد امکان سفر دوطرفه برای دوچرخه‌سواران، تردد با دوچرخه را در این منطقه کارآمدتر از خودرو می‌کند که این امر باعث ایجاد انگیزه بیشتر در تغییر عادات تردد، کاهش ازدحام و بهبود کیفیت هوا در منطقه می‌شود.

حسگرهای مورد استفاده توسط شورای شهر مونموث‌شایر بر نتایج حاصل از تعبیه این مسیرها و این‌که آیا توانسته‌اند بر محبوبیت دوچرخه‌سواری در منطقه بیافزایند یا نه نظارت خواهد داشت. داده‌های به‌دست‌آمده توسط این حسگرها همچنین نشان می‌دهد آیا باریک‌تر شدن مسیر عبور وسایل‌نقلیه باعث می‌شود که رانندگان برای تطبیق با مسیر دوچرخه‌سواری از سرعت خود بکاهند یا خیر.

عضو شورای شهر مونموث‌شایر اعلام کرد که تا این لحظه خطوط جدید خلاف‌جهت دوچرخه‌سواری، نحوه تردد ساکنان محلی را تغییر داده است و نه تنها از ازدحام جمعیت در این منطقه کاسته، بلکه باعث شده است امکان دوچرخه‌سواری به طریقی ایمن‌تر و قابل دسترس‌تر در اختیار بومیان منطقه قرار گیرد.

به‌کارگیری داده‌های حمل‌ونقل چندوجهی در ولز

وی ابراز امیدواری کرد که با بررسی اطلاعاتی که آزمایشگاه‌های ویواسیتی برای ارزیابی تأثیرات بلندمدت این ابتکار جمع‌آوری کرده‌اند، شورای شهر بتواند ابتکارات جدیدتری را برای ترویج سفرهای فعال در شهر پیاده‌سازی کند چراکه علی‌رغم سالم و پایدار بودن شیوه حمل‌ونقلی دوچرخه‌سواری، این روش جابه‌جایی همیشه یک گزینه ایمن یا عملی نیست و اطلاعات دقیق و ناشناس هوش مصنوعی به شورای محلی کمک خواهد کرد تا با نظارت دقیق بر موفقیت این طرح، در آینده تصمیم‌های آگاهانه‌ای در مورد زیرساخت‌های مربوط به این روش حمل‌ونقل اتخاذ کنند.

عضو شورای شهر اطمینان داد که حسگرهای مورد استفاده در آزمایشگاه‌های ویواسیتی با بهره‌گیری از اصول حریم خصوصی طراحی شده است و باعث به‌خطر افتادن داده‌ها و اطلاعات شخصی نمی‌شود.

کد خبر 567249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.