تأثیرات مثبت استارت‌آپ‌های هلسینکی بر شهر

تحقیقات انجام‌گرفته در پایتخت فنلاند حاکی است که استارت‌آپ‌های هلسینکی نقش بسزایی در به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات و تقویت جوامع آن ایفا می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس تحقیقات انجام‌گرفته روی فعالیت‌های پردیس استارت‌آپ «ماریا ۰۱» در پایتخت فنلاند، ثابت شده است که استارت‌آپ‌های هلسینکی تأثیر مثبت و چشمگیری در زمینه به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات و تقویت جوامع دارند. طی این تحقیقات همچنین مشخص شد که این شرکت‌ها در سال گذشته ۵۸ میلیون یورو بودجه دریافت و ۲۷۱ شغل جدید در فنلاند ایجاد کرده‌اند.

«ماریا ۰۱» یک سازمان غیرانتفاعی جامعه‌محور با مالکیت مشترک شهر، بنیاد استارت‌آپ و آژانس تجارت هلسینکی است که پردیس آن در حال حاضر حدود ۱۴۰۰ عضو شامل ۱۸۰ استارت‌آپ، ۲۳ شریک شرکتی و ۲۲ عضو شبکه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دارد. این پردیس دارای ۶۵ ملیت مختلف است که نشان می‌دهد اکوسیستم استارت‌آپی آن آمادگی کامل برای استخدام افراد را با پیشینه‌ها و ملیت‌ها مختلف از کشورهای سراسر جهان دارد.

در مطالعه روی تأثیر استارت‌آپ‌ها بر به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات و تقویت جوامع، «ماریا ۰۱» از روش توسعه‌یافته توسط پروژه آپ‌رایت (Upright Project) بهره برد که چگونگی تأثیر شرکت‌ها بر محیط‌زیست، سلامت مردم، جامعه و توزیع دانش را اندازه‌گیری می‌کند و با کمّی کردن تأثیر خالص شرکت‌ها، تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تری را برای سرمایه‌گذاران، سایر شرکت‌ها و دولت‌ها ممکن می‌سازد.

روش آپ‌رایت نشان داد که استارت‌آپ‌های «ماریا ۰۱» تأثیر مثبت خالص ثابتی در هر یک از حوزه‌های محیط‌زیست، سلامت مردم، جامعه و توزیع دانش داشته‌اند. از نظر تأثیر بر جامعه، بسیاری از استارت‌آپ‌های «ماریا ۰۱» علاوه بر ایجاد شغل و درآمدهای مشمول مالیات، در زنجیره ارزش بخش‌های اساسی زیرساخت‌های اجتماعی هم‌چون سیستم‌های پرداخت، انرژی و حمل‌ونقل نقش پررنگی ایفا کرده‌اند.

«ماریا ۰۱» تنها مرکز استارت‌آپی در سراسر اروپا است که به‌طور سیستماتیک و پیوسته تأثیر استارت‌آپ‌های خود را بررسی و اندازه‌گیری می‌کند و معتقد است همان‌طور که مدیران این پردیس درصدد گسترش مرزهای خود به بیش از ۷۰ هزار متر مربع هستند، حصول اطمینان از اینکه شرکت‌هایی پرورش‌یافته و فعال در آن در حل مشکلات جهان و نه بدتر کردن آن‌ها سهیم هستند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

علاوه بر تأثیرگذاری مثبت، استارت‌آپ‌های «ماریا ۰۱» در جذب سرمایه‌گذاری‌های مالی دوره‌ای بسیار موفق عمل کرده‌اند تا جایی که در سال گذشته این استارت‌آپ‌ها در ۵۹ دوره سرمایه‌گذاری مالی، ۲۷۱ شغل جدید و ۳۵۸ میلیون یورو درآمد ایجاد کرده‌اند.

کد خبر 567246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.