اعزام آتش‌نشانان کاشان به ۳هزار و ۲۲۰مورد حادثه و حریق

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از وقوع ۸۹۸مورد آتش‌سوزی و ۲۳۲۲ مورد حادثه در سال۱۴۰۰ در شهرستان کاشان خبر داد و گفت: ۹۰۸نجات یافته، حاصل تلاش کارکنان عملیاتی سازمان در این بازه زمانی بوده است.

محمدعلی پیراسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بیشترین آمار آتش‌سوزی‌ها مربوط به کاربری‌های مسکونی، مراکز تجمع ضایعات، باغات و فضای سبز بوده است، اظهار کرد: مهم‌ترین علت آتش‌سوزی‌های رخ داده، اتصالی برق بوده است.

وی با بیان اینکه شهروندان در ۸۷ هزار و ۹۲۰ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی درخواست کمک داشته‌اند، افزود: طی سال گذشته در عملیات‌های اعزامی آتش‌نشانان ۲۱۶ مرد، ۱۲۲ زن مصدوم و ۲۱ مرد و ۱۰ زن فوت شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: گزارش‌های آماری نشان می‌دهد که در منطقه دو شهری، بیشترین عملیات‌های سازمان انجام شده و این حوادث بیشتر در محدوده زمانی ۱۸ تا ۲۲ به وقوع پیوسته است.

پیراسته ادامه داد: سال قبل با وجود بیماری کرونا، دوره‌های آموزش اولیه اصول ایمنی، آتش‌نشانی و پیشگیری از سوانح و حوادث برای ۱۱ هزار و ۵۰۵ نفر از شهروندان کاشان به صورت تئوری و عملی برگزار شده است.

وی در خصوص آموزش ضمن خدمت داخل‌سازمانی برای کارکنان، گفت: تعداد چهار دوره تخصصی برای ۷۷ نفر از کارکنان در قالب ۳۷۷۲ نفر ساعت آموزش، برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با بیان اینکه در زمینه فعالیت‌های پیشگیری، اقدامات مؤثری انجام شده است، تصریح کرد: ۵۵۹ مورد بازدید و ۱۶۴۱ دستورالعمل ایمنی برای بناها و کاربری‌های مختلف شهری با ۶۵۷ هزار و ۸۵۷ مترمربع زیربنا، توسط کارشناسان بخش پیشگیری سازمان با اولویت اماکن عمومی و مهم شهر انجام شده است.

کد خبر 567223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.