شهادت رمز عزت، وحدت،  بصیرت و عامل حیات ماست

امام جمعه نجف آباد اظهار کرد: جنایت تروریستی در حرم مطهر رضوی، اوج زبونی و رذالت دشمنان دین و میهن را در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران و فرزندان غیور حوزه‌های علمیه، بیش از پیش برملا ساخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه در نجف آباد در آئین تجلیل از مقام شهدای روحانی حریم رضوی که با حضور مسئولان، طلاب ایران و خارجی، اقشار مردم و اتباع خارجی در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم گفت: گرامیداشت یاد شهیدان، کمتر از شهادت نیست.

وی با بیان اینکه از اول تاریخ تاکنون جبهه حق و باطل، خدا و شیطان، توحید و شرک در مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند، افزود: این صف‌آرایی تا زمانی که حق به طور کامل در جهان پیاده شده و عدالت به صورت کامل محقق شود، ادامه خواهد یافت.

امام جمعه نجف آباد با اشاره به اینکه نماز و روزه، ماه رمضان، انفاق و درس و بحث ما، همه مقدمه‌ای برای رسیدن به دولت کریمه هست، اضافه کرد: کرامت نهایی که اوج عظمت و نهایت خلقت انسان است، در دست‌یابی به دولت کریمه است.

حجت الاسلام حسناتی ادامه داد: طبیعی است کسانی که دنیا تمام مقصد و آمال آنهاست، در مقابل دین و دین‌مداران بایستند، همچنانکه در تمام طول تاریخ قدرت‌مندان و صاحبان زر و زور در مقابل حق و توحید ایستادند، اما آنچه باقی ماند، جبهه حق است.

وی با بیان اینکه برخلاف تلاش اهل باطل برای حذف نام پیامبر اسلام (ص) و محدود کردن نام حضرت رسول (ص) به شبه جزیره عربستان، خداوند اراده کرده که نام پیامبر در تمام عالم پر آوازه شود، گفت: دشمنی‌ها علیه قرآن، اسلام و مسلیمن در نیم قرن اخیر شدت بیشتری یافته است، چرا که تمام جنگ و درگیری بر سر ایمان، توحید و آئین است.

امام جمعه نجف آباد تصریح کرد: همه نبردها با نظام مقدس جمهوری اسلامی بر سر اهداف نظام است، اهدافی که از آرمان‌های اسلامی نشأت گرفته و انقلاب ما انقلاب ایمان بر علیه کفر است.

وی با بیان اینکه با وجود همه دشمنی‌ها به یاری خدا به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در همه میدان‌ها سر افراز و پیروز هستیم، اظهار کرد: اگر مطالعه با انصافی داشته باشیم، به خوبی در می‌یابیم که هیچ انقلابی پیروزی‌هایش در جبهه‌های مختلف به اندازه این انقلاب نبوده است.

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به جنایت تروریستی در حرم مطهر رضوی بیان داشت: جنایت کوردلان و مزدوران تفکر تکفیر در حریم مقدس رضوی در ماه مبارک رمضان که منجر به شهادت و مجروح شدن فعالان حوزوی عرصه جهاد و تبلیغ شد، قلب ملت شریف ایران را جریحه‌دار کرد.

امام جمعه نجف آباد در ادامه افزود: این اقدام تروریستی و تکفیری اوج زبونی و رذالت دشمنان دین و میهن را در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران و فرزندان غیور حوزه‌های علمیه، بیش از پیش برملا ساخت.

وی تصریح کرد: جنایت تروریستی در حرم مطهر رضوی یک سناریوی از پیش برنامه‌ریزی شده بود تا در زمانی که کشور و منطقه نیاز به وحدت دارد، زمینه تفرقه بین مردم ایران و افغانستان را فراهم آورد.

حجت‌الاسلام حسناتی با بیان اینکه ایادی استکبار برای خارج کردن خودشان از این منجلابی که درگیر آن شده بودند، این جنایت را رقم زدند، گفت: دشمنان ما بدانند که شهادت رمز عزت، وحدت، بصیرت و عامل حیات ماست و روحانیت از همان روزی که پا به حوزه‌های علمیه گذاشته و نامش را در طومار سربازان امام زمان (ع) ثبت می‌کند، طومار شهادتش را امضا کرده است.

امام جمعه نجف آباد با تاکید بر اینکه این عمامه افتخارش به این است که خونین شده و حیات مجدد پیدا کند، افزود: تاریخ شیعه مملو از روحانیون شهیدی است که در جبهه‌های مختلف قدم نهاده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: قطعاً شهید اصلانی از حجت‌الاسلام اصلانی برای جامعه کارآمدتر خواهد بود و طرح روحانیت هراسی دشمنان ره به جایی نخواهد برد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما حقیقت قدرت نمایی خداوند را درک نمی‌کنند، اظهار داشت: آن‌ها تصور می‌کنند با این جنایات می‌توانند به اقتدار امت اسلام آسیب بزنند و تصور می‌کنند با یک حرکت کور می‌توانند بین دو ملت بزرگ ایران و افغانستان فاصله بیندازند، در حالی که همین حادثه عامل اتحاد بیشتر دو ملت شد و خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به اینکه دست قدرت الهی نقشه دشمن برای ایجاد تفرقه را برملا کرد و به ضد خود تبدیل کرد، گفت: دولت افغانستان و علما اهل سنت بر ضد این جنایت ابلاغیه صادر کردند و دست قدرت الهی این نقشه را بر ضد خودشان کرده و باعث اتحاد بیشتر امت اسلامی شد.

در این آئین آقای مهرداد به نمایندگی از مهاجران افغانستانی با قرائت بیانیه‌ای، از همبستگی مردم ایران و اتباع خارجی تمجید کرد.

به گزارش ایمنا، فردی تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا (ع) با چاقو به سه روحانی حمله و آنان را به شدت مجروح کرد. به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام محمد اصلانی و حجت‌الاسلام دارابی به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسیدند. هر سه روحانی مزبور، که هدف این سو قصد قرار گرفته‌اند، از فعالان جهادی و فرهنگی و ساکن مناطق مختلف حاشیه شهر مشهد بودند.

کد خبر 567221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.