یک تراموا، برنده جایزه معماری سوئد شد

شهر لوند سوئد به دلیل پیاده‌سازی به‌ظاهر غیرممکن یک خط تراموا در مرکز تاریخی شهر، جایزه معماری سال ۲۰۲۱ را به تراموای شهر اهدا کرد!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اداره حمل‌ونقل سوئد در جشن معماری این کشور، جایزه معماری ۲۰۲۱ را به تراموای لوند (Spårvägen) اعطا کرد. به گفته هیئت داوران، این تراموا که از مرکز تاریخی شهر عبور می‌کند نمونه‌ای است که نشان می‌دهد چگونه یک تسهیلات حمل‌ونقل عمومی می‌تواند به یک عنصر ساختمان شهری تبدیل شود که شهر را بدون ایجاد موانع گسترش می‌دهد و امکان ارتباط بین بخش‌های مختلف شهر را فراهم می‌آورد.

یک تراموا، برنده جایزه معماری سوئد شد

شهرداری لوند با نصب به‌ظاهر غیرممکن تراموا موفق شد حمل‌ونقل عمومی ریلی را در مرکز شهر با ارزش‌های فرهنگی تاریخی از طریق مناطق توسعه‌ای جدید سازگار کند.

تراموای لوند با الهام از ایستگاه‌های تراموای مدرن اروپایی، مفاهیم زیبایی‌شناسی، ایمنی و عملکرد را ترکیب کرده است. علاوه بر این، نوع مسیر و ظاهر تراموا نیز طراحی و چیدمان فضاهای عمومی شهر را در نظر می‌گیرد و اطمینان می‌دهد که تسهیلات حمل‌ونقل عمومی می‌تواند به گونه‌ای در منظر شهری قرار گیرد که کیفیت زیبایی‌شناختی آن را بالا ببرد.

یک تراموا، برنده جایزه معماری سوئد شد

شهرداری لوند سوئد گزارش داده است که این تراموا از یک مسیر دوگانه به طول ۵.۵ کیلومتر تشکیل شده و دارای ۹ ایستگاه است.

این سیستم حمل‌ونقل عمومی با سرعت متوسط ۲۱.۵ کیلومتر در ساعت، می‌تواند از اولین تا آخرین ایستگاه را در حدود ۱۴.۵ دقیقه طی کند.

هر یک از واگن‌های تراموا نامی منحصربه‌فرد دارد و در کل ۳۳ متر طول دارد. با توجه به این طول، جای تعجب نیست که می‌تواند ۲۰۰ مسافر را حمل کند و در نتیجه ظرفیتی برابر با چهار اتوبوس شهری داشته باشد.

یک تراموا، برنده جایزه معماری سوئد شد

کد خبر 567209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.