بزرگ‌ترین پارک خورشیدی اروپا در یونان افتتاح شد

بزرگ‌ترین پارک خورشیدی ۲۰۴.۳ مگاواتی اروپا در یونان احداث شد. این پارک فتوولتائیک می‌تواند نیازهای ۷۵ هزار خانوار را پوشش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هلنیک پترولیوم، پالایشگاه نفت و تولیدکننده مواد پتروشیمی یونان، بزرگ‌ترین پارک فتوولتائیک با پنل‌های «دو وجهی» اروپا را افتتاح کرد. چیزی که این پانل‌های دوطرفه را خاص می‌کند این است که می‌توانند با استفاده از انعکاس آنچه که در زیر آن‌ها قرار دارد، به عنوان مثال، شن سفید، خروجی را افزایش دهند.

پارک خورشیدی ۲۰۴.۳ مگاواتی که در منطقه کوزانی یونان واقع شده است، بزرگترین پروژه عملیاتی RES (منبع انرژی تجدیدپذیر) در یونان و اروپای جنوب شرقی است. این نیروگاه فتوولتائیک با توانایی تولید تقریباً ۳۵۰ گیگاوات ساعت در سال، نیازهای ۷۵ هزار خانوار را با آلایندگی «صفر» پوشش می‌دهد.

بزرگ‌ترین پارک خورشیدی اروپا در یونان افتتاح شد

آندریاس سیامیسیس، مدیرعامل هلنیک پترولیوم، با برگزاری سخنرانی در افتتاحیه پارک خورشیدی جدید، توضیح داد که این پروژه نشان‌دهنده عزم گروه برای پاسخگویی به عصر جدیدی از چالش‌ها است. سیامیسیس در این رابطه گفت: "ما در حال تسریع تحول انرژی و حمایت از انتقال به اشکال پیشرفته و بدون انتشار انرژی هستیم اما در عین حال، در حال مدرن‌سازی کسب و کار اصلی خود هستیم. بر اساس برنامه استراتژیک "چشم‌انداز ۲۰۲۵"، ما در گروه هلنیک پترولیوم در حال اجرای یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های سرمایه‌گذاری در اروپا هستیم که با هدف کاهش چشمگیر ردپای زیست محیطی ۵۰ درصدی تا سال ۲۰۳۰ و به منظور کمک قابل توجه به مقابله با بحران ایجاد شده است."

کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان نیز در مراسم افتتاحیه شرکت کرد و از پروژه و اقدام گروه هلنیک پترولیوم تمجید کرد. به گفته وی، پارک فتوولتائیک به یونان کمک می‌کند تا به «قهرمانی در زمینه منابع انرژی تجدیدپذیر» تبدیل شود و فناوری‌های نوآورانه جدیدی را اتخاذ کند که طرح‌های انرژی سبز این کشور را به یک فرصت توسعه واقعی تبدیل می‌کند.

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، کل سرمایه‌گذاری برای نیروگاه فتوولتائیک حدود ۱۳۰ میلیون یورو هزینه داشته و بیش از ۳۵۰ شغل در مرحله ساخت ایجاد کرده است. به این ترتیب، پارک خورشیدی نه‌تنها تأثیر مثبتی بر محیط زیست خواهد گذاشت، بلکه برای اقتصاد ملی نیز مفید خواهد بود.

بزرگ‌ترین پارک خورشیدی اروپا در یونان افتتاح شد

کد خبر 567202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.