از آدم ربایی ۵۰ میلیاردی تا فرزندکشی با اسلحه ساچمه‌زنی

آدم‌ربایی ۵۰ میلیاردی، پایان سرقت با لباس زنانه، توقیف کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق، فرزندکشی با اسلحه ساچمه‌زنی، کشف و امحا مزرعه خشخاش در بهبهان، دستگیری هنجارشکنان گلزار شهدای نیشابور را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان شهر قزوین به کلانتری ۱۳ باهنر، مبنی بر مفقودی برادر خود، بلافاصله پرونده مقدماتی تشکیل و برای بررسی به پلیس آگاهی استان ارجاع شد.

وی افزود: در بررسی‌های کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد فرد از طریق یکی از پیام‌رسان‌های فضای مجازی پیامی مبنی بر تهیه مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به فرزند خود ارسال کرده و بیان داشته است که مجدداً با آن‌ها تماس خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی با بررسی‌های دقیق و با استفاده از شگردهای پلیسی به دو نفر در این خصوص مشکوک شده و در ادامه تحقیقات خود از دست داشتن آن‌ها در آدم‌ربایی اطمینان پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه اعضای باند با اطلاع از ورود پلیس برای رسیدگی به پرونده، فرد ربوده شده را در یکی از محلات شهر قزوین رها کردند و قصد بی‌گناه جلوه دادن خود را داشتند، خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات، عضو دیگر باند شناسایی و هر سه نفر آن‌ها در عملیاتی غافلگیرانه توسط مأموران دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی راهی زندان شدند.

پایان سرقت با لباس زنانه

سرهنگ مهدی رحیمیان جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اراک اظهار کرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از معابر و اماکن عمومی در سطح شهرستان اراک، مأموران انتظامی این شهرستان شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از جمع‌آوری سرنخ‌های مختلف و دیگر مستندات قانونی، سرانجام مأموران انتظامی کلانتری ۱۵ اراک با انجام عملیاتی به هنگام موفق به شناسایی و دستگیری سارق مورد نظر شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اراک ادامه داد: در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده از سارق مشخص شد که وی سابقه‌دار بوده و با پوشش زنانه اقدام به سرقت از معابر و اماکن خصوصی در شهرستان اراک می‌کرده است.

وی با اشاره به اعتراف سارق به هشت فقره سرقت در بازجویی‌های فنی مأموران، خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

توقیف کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان، اظهار کرد: با هماهنگی مقام قضائی، نیروهای ناوتیپ ذوالفقار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شناسایی یک فروند کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

وی افزود: در بازرسی از این شناور بیش از ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است و ۱۱ خدمه خارجی آن نیز پس از دستگیری، جهت تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می‌برند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان ادامه داد: یک فروند لنج ایرانی حامل ۲۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق نیز که قصد سوخت‌رسانی به این کشتی خارجی را داشته است، توسط تفنگداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های سرزمینی کشور توقیف شده است که در نتیجه این عملیات نیز سه خدمه این شناور بازداشت شده‌اند.

وی تصریح کرد: مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت از اولویت‌های مهم و مورد پیگیری مستمر دادگستری هرمزگان در جهت حمایت از رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است و این مهم با تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با قاچاق سوخت و از طریق کارآمدسازی نظارت‌ها و تشدید برخورد با متخلفین پیگیری می‌شود.

قهرمانی خاطرنشان کرد: اقدامات مجرمانه قاچاقچیان سوخت که در هماهنگی با بیگانگان به تاراج سرمایه‌های ملی مبادرت می‌کنند از زیر چتر اطلاعاتی دستگاه قضائی و ضابطین مخفی نخواهد ماند و مجازات مرتکبان چنین جرایمی قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

فرزندکشی با اسلحه ساچمه‌زنی

مردی حدوداً ۵۰ ساله در شیراز پسر خود را هدف گلوله قرار داد و او را به قتل‌رساند. وقوع این قتل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد و درپی آن، مأموران پلیس آگاهی بلافاصله در صحنه حضور پیدا کردند و در بررسی‌های اولیه مشخص شد مردی پسر خود را کشته است.

طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، این پدر از مدت‌ها قبل با فرزند خود اختلاف داشته و از این‌رو پس از درگیری با او مرتکب قتل شده است. متهم در بازجویی‌های اولیه به قتل پسر خود اعتراف کرد.

متهم در خصوص علت و انگیزه جنایت، اظهار کرد: پسرم از سالیان سال به ماده مخدر شیشه اعتیاد شدید داشت، به همین دلیل مدام برای من و اعضای خانواده مزاحمت ایجاد می‌کرد و باعث آزار ما شده بود. چندین بار سعی کردم که به او کمک کنم تا ترک کند اما فایده‌ای نداشت. تحقیقات از این مرد برای بررسی دقیق موضوع ادامه دارد.

کشف و امحا مزرعه خشخاش در بهبهان

علیرضا قاسمی‌نژاد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان اظهار کرد: درپی دریافت اخبار و اطلاعات رسیده از سربازان گمنام امام زمان (عج) مبنی بر کشت خشخاش توسط افرادی با هویت معلوم در روستای شله‌زار از توابع شهر زیدون، دستورات قضائی برای دستگیری متهمان صادر شد.

وی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر بهبهان به همراه مأموران مبارزه با قاچاق کالا و عوامل پاسگاه پل زهره و با نظارت مستقیم رئیس بازرسی و مأموران آن اداره به محل اعزام شدند و پس از طی مسافت کوهستانی و عبور از رودخانه، مزرعه‌ای با حدود ۵۰۰ متر مساحت که زیر کشت خشخاش بود، مشاهده شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان ادامه داد: حدود چهار هزار بوته خشخاش در این مزرعه کشت شده بود که پس از مستندسازی و صدور دستور قضائی، در محل امحا شد. دستورات قضائی برای شناسایی متهمان و دستگیری آنان صادر شده است.

دستگیری هنجارشکنان گلزار شهدای نیشابور

سید محمد حسینی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب نیشابور اظهار کرد: شب گذشته پس از انتشار تصاویر و فیلمی در فضای مجازی از رقص و پایکوبی سه دختر جوان در گلزار شهدای بهشت فضل، بلافاصله دستورات لازم مبنی بر شناسایی و دستگیری متهمان صادر شد.

وی افزود: با توجه به جریحه‌دار شدن احساسات، افکار عمومی مردم، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، تیمی متشکل از کارشناسان پلیس فتا با هدایت قاضی کشیک تحقیقات خود را آغاز کرد که در همان ساعات اولیه متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب نیشابور ادامه داد: متهمان در حضور مقام قضائی با ابراز ندامت و پشیمانی فراوان از این اقدام هنجارشکنانه خود، از عموم مردم عذرخواهی و تقاضای عفو و بخشش کردند که با توجه به اظهار پشیمانی و عذرخواهی آنها با قرار تأمین کیفری مناسب، پرونده تحت رسیدگی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: والدین و خانواده‌ها نقش مهمی در تربیت و کنترل فرزندان خود دارند و از این رو باید قبل از بروز اینگونه اقدامات هنجارشکنانه فرزندان خود را نسبت به عواقب آن توجیه کنند.

کد خبر 567176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.