تام لی: کریپتو به اندازه کافی قمار آمیز نیست

در حالی که رمزارزها اغلب به دلیل جذب دلالان مورد انتقاد قرار می گیرند، تام لی (Tom Lee) از مشاوران جهانی Fundstrat معتقد است که اینطور نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، Fundstrat تخمین زده است که نفت ۳۱ بار بر اساس حدس و گمان معامله می‌شود، به این معنی که هر بشکه نفت قبل از استفاده واقعی توسط پالایشگاه‌ها، ۳۱ بار معامله می‌شود. از سوی دیگر، قیمت کریپتو برای هر رمزارز دو و نیم بار حدس زده می‌شود. در مورد دلار آمریکا، سطح حدس و گمان در حال حاضر ۹۶ به ۱ است. با قضاوت بر اساس این آمار، لی به این نتیجه رسیده است که سطح حدس و گمان در کریپتو نسبتاً پایین است.

نوسانات بیت کوین در حال کاهش است

لی انتظار دارد که نوسانات بیت کوین در سال‌های آینده به طور چشمگیری کاهش یابد، زیرا ارزش بازار آن همچنان در حال افزایش است. او تشابهاتی بین بیت کوین و طلا ترسیم کرد. هنگامی که طلا به ارزش بازار ۱۰ تریلیون دلاری رسید، نوسانات آن کاهش چشمگیری را تجربه کرد. ارزش بازار بیت کوین هنوز تنها کسری از ارزش بازار طلا را نشان می‌دهد، اما رهبران صنعت، افرادی مانند مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیر عامل گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) معتقدند که این ارز دیجیتال پرچمدار می‌تواند در سال‌های آینده به منبع اصلی ارزش تبدیل شود.

۲۰۰ هزار دلار هنوز روی میز است

در ماه فوریه (بهمن)، لی پیش‌بینی کرد که قیمت بیت‌کوین می‌تواند به ۲۰۰ هزار دلار برسد، با این استدلال که سرمایه‌های زیادی ممکن است به ارزهای دیجیتال سرازیر شود. سال گذشته، رئیس Fundstrat پیش بینی کرد که بیت کوین می‌تواند به ۱۲۵ هزار دلار برسد، اما این ارز دیجیتال تنها به ۶۹ هزار دلار رسید.

کد خبر 567145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.