۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
لزوم رفع چالش آلودگی هوا در تهران

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشکلات شهر تهران عزم ملی و همگانی می‌طلبد و انتظار داریم برای رفع چالش‌های مهم پایتخت همچون آلودگی هوا راه‌حل مناسب ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از معضلات و مشکلات اساسی شهر تهران آلودگی هوا است که در فصل‌های مختلف سال وجود دارد و گویی قرار نیست رفع شود. کارشناسان و متخصصان در این زمینه بسیار صحبت کردند و راه‌حل‌های ضروری مطرح شده است، اما برای رفع این بحران باید تمام دستگاه‌ها با یکدیگر همکاری کنند تا به نتیجه مطلوب برسند. شورای اسلامی شهر تهران درباره این موضوع راهکارهایی را ارائه کرده است.

سوده نجفی در این خصوص اظهار کرد: شهر تهران در وضعیت قرمز آلودگی هوا قرار گرفته است که اعلام میزان آلودگی از سوی شرکت کنترل کیفیت هوا و مقایسه آلودگی هوای پایتخت با سایر شهرهای بزرگ نشان‌دهنده این بود که تهران آلوده‌ترین شهر جهان شده است.

وی با اشاره به اینکه وجود ذرات معلق زیر ۱۰ میکرون با شاخص ۵۰۰ppm نشان‌دهنده وضعیت خطرناک و بحرانی است که شهر تهران آن را تحمل کرد، ادامه داد: در چنین شرایطی آنچه که عموم شهروندان تهران از دولت و مسئولان شهر تهران تقاضا دارند، تعطیلی مدارس و ادارات بود که در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به تصویب نرسید و سوالی که اعضای شورای اسلامی شهر و شهروندان از کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران داریم این است که شهر تهران باید در چه وضعیتی قرار داشته باشد تا اقدامات لازم انجام شود؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: رفع مشکلات شهر تهران عزم ملی و همگانی می‌طلبد و انتظار داریم برای رفع چالش‌های مهم پایتخت همچون آلودگی هوا راه‌حل مناسب ارائه شود. بر اساس قانون هوای پاک باید تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های مشخص شده در قانون به وظایف خود عمل کنند؛ چرا که هوای پاک حق شهروندان و تحقق آن وظیفه متولیان است.

وی تاکید کرد: تمام مسئولان مربوطه در خصوص جان مردم مسئول هستند و این میزان از آلودگی هوای تهران در طول روزهای مختلف سال قطعاً جان و سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد و می‌تواند موجب مرگ‌ومیر هزاران نفر شود.

کد خبر 567136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.