۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۲
مقاومت به وقت رمضان

رسانه‌های فلسطینی هفته گذشته از درگیری و هجوم نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی به مراسم ماه رمضان و روزه‌داران مسلمان در «باب‌العمود» و محوطه مسجدالاقصی خبر دادند.

به گزارش ایمنا، رسانه‌های فلسطینی بامداد دوشنبه از درگیری و هجوم نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی به مراسم ماه رمضان و روزه‌داران مسلمان در «باب‌العمود» و محوطه مسجدالاقصی خبر دادند. بر اساس گزارش‌ها، نیروهای مخفی پلیس و اسب‌سوار، و همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با تجهیزات کامل به فلسطینیان بی‌دفاع حمله کردند و سعی در برهم زدن مراسم ماه رمضان داشتند.

در این درگیری براثر شلیک گلوله‌های پلاستیکی توسط نظامیان صهیونیست به سمت جوانان فلسطینی، حداقل چهار نفر تاکنون مجروح شده‌اند. همچنین یک نظامی زن پلیس اشغالگر حین حمله به فلسطینی‌ها در منطقه باب العمود مجروح شده است.

تعدادی از جوانان فلسطینی که سعی در مقابله با این تجاوزگری اشغالگران داشتند، بازداشت شده‌اند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» طی بیانیه‌ای درباره این تجاوزگری رژیم کودک‌کش اسرائیل گفت: «ورود وزیر خارجه دشمن صهیونیستی به باب العمود در بیت‌المقدس و تیراندازی به سمت مردم ما، تنش‌زایی خطرناکی است.»

حماس هشدار داد: «ما سران دشمن را مسئول عواقب این تنش‌زایی می‌دانیم، و متعهد شده‌ایم از بیت‌المقدس و مسجدالاقصی با زور و به هر وسیله محافظت کنیم.»

«خالد البطش» یکی از سران ارشد جنبش مقاومت جهاد اسلامی نیز تاکید کرد: «مقاومت اجازه تهاجم به جنین را نخواهد داد و غزه بیکار نخواهد نشست.»

سکوت در مقابل ناهنجاری‌های گسترده

مصیب نعیمی، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به مراسم ماه رمضان مردم فلسطین اظهار می‌کند: تجاوز و تعدی به حقوق شهروندان و غیرنظامیان در فلسطین اشغالی امر جدیدی نیست و طی سال‌های گذشته شاهد بودیم که صهیونیست‌ها با روش‌های مختلف به سرکوب مردم فلسطین در سرزمین خودشان پرداختند.

وی ادامه می‌دهد: متأسفانه محافظه بین‌المللی نسبت به هر ناهنجاری و تحرکات گسترده در دنیا چه به لحاظ تحریم و چه با تهدید، سکوت را ترجیح می‌دهد که این سکوت نوعی حمایت و تشدید در کشتار مردم است.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان این که رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، جوانان را به اتهام حمله و به عمد به قتل رسان، تصریح می‌کند: در حال حاضر رژیم صهیونیستی به خیال خود با حمله به مراسم ماه مبارک رمضان میان مردم فلسطین نوعی رعب، بیم و ترس ایجاد کرده است. اما تجربه نشان داده است که هرکدام از این اقدامات جدیت و اراده مردم فلسطین در بازگرداندن سرزمینشان را بیشتر خواهد کرد.

وی اضافه می‌کند: در حال حاضر نوع حاکمیتی که رژیم صهیونیستی به دنبال آن بوده است و آن را اعمال می‌کند بر همه عالم آشکار و عیان بوده و کمتر کسی است که نداند این رژیم بر پایه خشونت، کشتار، تضییع حقوق، تجاوز و تعدی به حریم مردم ادامه حیات می‌دهد.

نعیمی با اشاره به تشدید درگیری‌های اخیر کرانه باختری می‌گوید: وقتی نوعی تبعیض، محدودیت و فشار متراکم ایجاد می‌شود یک جا سر باز می‌زند، مردم فلسطین سال‌های سال است که یک تجاوزگر (رژیم صهیونیستی) سرزمین آن‌ها را غصب کرده است و حقوقی برای آن‌ها قائل نیست؛ همین امر در غزه هم وجود داشت.

وی خاطرنشان می‌کند: فلسطینیان و به ویژه نسل جدیدی که تاریخ را می‌خوانند، می‌دانند که اجدادشان در این سرزمین ساکن بودند و مجموعه‌ای از باندهای تبهکار اروپایی و غربی از آنجا گسیل کردند و امروز بدترین شرایط را برای مردم ایجاد می‌کنند.

این کارشناس مسائل منطقه اضافه می‌کند: هرچقدر فشارها بیشتر شود واکنش‌ها شدیدتر خواهد شد؛ چرا که اکنون در فلسطین اشغالی و کرانه باختری تبعیض فاحشی میان شهرک‌نشینان صهیونیست و فلسطینی‌های اصیل وجود دارد که می‌تواند نسل جوان را خشمگین و با واکنش‌های خشونت‌آمیزی همراه کند.

افول رژیم صهیونیستی از داخل سرعت یافته است

رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص حمله اخیر رژیم صهیونیستی به مراسم ماه مبارک رمضان مردم فلسطین اظهار می‌کند: معمولاً در ایام نزدیک به ماه مبارک رمضان و همچنین روز قدس، رژیم صهیونیستی ارتش خود را در حالت آماده‌باش کامل قرار می‌دهد و حتی مأموران خشن‌تر خود را در این ایام به‌کار می‌گیرد و در محافل و منابر مختلف از آنها استفاده می‌کند.

وی تصریح می‌کند: امسال با توجه به وقایعی که در طول هفته‌های اخیر و ناامنی‌های گسترده‌ای که در سرزمین‌های اشغالی و حتی تل‌آویو به وجود آمد، باعث گسترش این اقدامات خشونت‌آمیز شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه می‌دهد: افول رژیم صهیونیستی از داخل به شدت سرعت یافته و مقاومت فلسطین توانسته است گام‌های مؤثری را در این خصوص بردارد و شرایطی را فراهم کند که ستون فقرات رژیم صهیونیستی که ارتش این کشور است، به لرزه بیفتد.

وی یادآور می‌شود: در واقع اقداماتی که ارتش رژیم صهیونیستی چه با سلاح‌های گرم و سنگین، چه بمباران‌ها و چه یورش به مردم روزه‌دار انجام می‌دهد، افول خود را نزدیک‌تر می‌کند. در خصوص این مسئله با توجه به اقدامات انجام شده طی حداقل چهار دهه گذشته این افول را به خوبی مشاهده کنیم.

صدرالحسینی خاطرنشان می‌کند: از آن جایی که روز جهانی قدس فرصتی در جهت آگاهی‌بخشی به افکار عمومی جهان و زنده نگه داشتن مسئله فلسطین و اجرای سیاست‌های محور مقاومت در تقابل با سیاست‌های غرب و رژیم صهیونیستی است، به نظر می‌رسد امسال نیز مردم مسلمان دنیا از جمله ساکنان مناطق اشغالی سال ۴۸ در خصوص اقدامات ددمنشانه ارتش رژیم صهیونیستی با شجاعت بیشتری وارد صحنه مقابله با رژیم صهیونیستی شدند.

وی می‌گوید: تحولات و رویداد سال‌های اخیر در فلسطین و طراحی توطئه‌های بزرگ از سوی نظام سلطه به بن‌بستی رسیده است که رژیم صهیونیستی ناچار است برای اعلام حیات خود با کشورهای کوچک و بی‌تأثیر در جهان اسلام روابط آشکاری برقرار و آنها را برجسته کند تا نشان دهد این رژیم هنوز حیات دارد اما واقعیت امر این است که پوسیدگی این رژیم و مقاومتی که امروز سرتاسر سرزمین‌های اشغالی از جمله غزه و جهان اسلام دیده می‌شود، نشان از این است که بسیاری از برنامه‌های تبلیغی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی تحت‌الشعاع شجاعت و مقاومت مردم آگاه در سراسر دنیا قرار گرفته است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه با نگاهی به فعالیت آزادی‌خواهان در سراسر دنیا موضوع فلسطین را می‌توانیم به عنوان محور انسانیت قلمداد کنیم، می‌افزاید: از هر دین، مذهب، آئین و از هر نقطه جغرافیایی که به موضوع فلسطین نگاه کنیم می‌بینیم که مردمی با نگاه‌ها، آیین‌ها، نگرش‌ها و اعتقادات مختلف روی موضوع آزادی سرزمین فلسطین از دست غاصبان رژیم صهیونیستی هم‌نظر و هم‌عقیده هستند که در حقیقت به عنوان یک نقطه مشترک انسانی می‌توان از آن یاد کرد.

کد خبر 567129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.